Gå til innhold

Noen som vet om ett sted hvor de rubber og plolerer til en grei sum?

Ranger emnet


Laggis

Anbefalte innlegg

Hei har en Mercedes Benz som trenger litt pleie av noen eksperter, har renset lakken for hånd og prøvd å få bort de verste swirs og riper i lakken for hånd men jeg vet at det er bedre å sette bort bilen å få dette ordnet. har nemlig ikke tid akkurat nå og ønsker bare å få den klar før vinteren slår inn slik at det blir " enkelt " å få den bra når våren kommer igjenn;) lakken er ikke så alt for ille, men på en 18 år gammel bil har tiden tatt sitt og da jeg startet på den ble den utrolig myyyye bedre.

 

Så lurer på om det er noen som vet om en bra plass som gjør dette bra og sikkelig til en ikke så alt for dom sum. ser for meg en 2000 kr på å få lakken proff rubbet, og polert til den beste glans som er mulig...

 

kan legge ut et bilde av den som ikke er tatt så alt for lenge siden..

 

32444.jpg

 

min og en komis sin MR2. min e da en M-B 230 CE 1990 mod. har gått 170.000 og ble henta fra tyskland i 1998 æ har eid den sia Mars i år.. alt av tyske papira e i hanskeromme samt fortollings papir og service bok;) så go bil jah..

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 er ikke nok for enkelstegspolering for min del iallefall..

 

Ok, Hva er så din sum da? Orker ikke å bruke heile forbanna lønna mi, som ikke er så alt for stor på dette.

 

alt jeg lurer på er bare om det er noen som vet om et bra sted som ikke tar så alt for mye for jobben. om ikke kjøper jeg meg bare en polerings marskin og produkter så får det stå i... samma hvordan resultatet blir..

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett som bare å kjøpe en maskin og regne med det blir bra.

Du må ha bra produkter og bra maskin, bare en maskin som er bra nok koster fort 3000+ hvis du ikke har gjort dette før kan det også fort gå gærent.

Hvis du leverer bilen din til noen som kan det har de mye mer produkter de kan bruke på bilen din, så den vil se mye bedre ut enn hvis du bare vasker og polerer med noe billig jalla greier fra biltema.

Bilpleie er morro, et sted må man starte, men det koster fort penger. Men da har du jo også produktene seinere og du kan vedlikeholde bilen selv istedenfor å sette den til andre hver gang.

 

Vil anbefalle deg å lese på http://www.detailersclub.no

 

 

300 kr timen er en grei pris privat.

 

Eller pris ut ifra hva man bruker og hva man gjør.

 

F.eks

 

Vask: 250 kr

Clay 200 kr

Oppfrisking av diverse plast, dekk osv + motorrom 1000kr

Rubbing og polering 3 stegs 2000+ kr

glaze 150 kr

Lakkforsegling 200 kr

Voks. avhengig av type og hvor mange lag.

 

Alt kommer an på hvordan bilen er, er bilden veldig dårlig i lakken tar det mye lenger tid og koster da også mer.

Skal du ha shinet bilen innvendig og ha klint på alt mulig greier blir det dyrt.

De som driver med bilpleie har utstyr og produkter for flere titalls tusen kr, selv har jeg vel bare produkter for 25 000+ kr i tilegg kommer maskiner og div forbruksmatteriell som polerputer, mf kluter osv.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe selv ville jeg kjøpt:

 

Avfetting: prickbort (fåes på statoil, eller godkjemi.com) du kan også bruke aro

Såpe: Chemical guys Citrus Wash & Gloss

Clay: Riccardo clay

Claylube: Optimum No Rinse Wash & Shine

Poleringsmidler: Menzerna sip (83) og Menzerna po 106FF

Poleringsputer: hvit, blå og gul sonus

rens: dodo juice lime prime lite

Glaze: Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze

Forsegling: Jetseal 109

Voks: her har du mange valg, f.eks mg nxt tech wax med Pinnacle Liquid Souveran over.

Eller

-Lusso oro voks

-Pinnacle Signature Series II Carnauba Paste Wax

-dodo juice wax, hvilken kommer an på hvilken farge du har på lakken, swisswax er også veldig bra, men koster mye.

 

I tilegg må du jo ha wash mitts, kan anbefalle sheepskin.

 

Jeg handler selv fra:

 

http://www.autogeek.net

http://www.scandicshine.no

http://www.godkjemi.com

nanolotus

 

Alt som er listet opp fåes fra scandicshine.no litt greit med alt fra en side.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe selv ville jeg kjøpt:

 

Avfetting: prickbort (fåes på statoil, eller godkjemi.com) du kan også bruke aro

Såpe: Chemical guys Citrus Wash & Gloss

Clay: Riccardo clay

Claylube: Optimum No Rinse Wash & Shine

Poleringsmidler: Menzerna sip (83) og Menzerna po 106FF

Poleringsputer: hvit, blå og gul sonus

rens: dodo juice lime prime lite

Glaze: Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze

Forsegling: Jetseal 109

Voks: her har du mange valg, f.eks mg nxt tech wax med Pinnacle Liquid Souveran over.

Eller

-Lusso oro voks

-Pinnacle Signature Series II Carnauba Paste Wax

-dodo juice wax, hvilken kommer an på hvilken farge du har på lakken, swisswax er også veldig bra, men koster mye.

 

I tilegg må du jo ha wash mitts, kan anbefalle sheepskin.

 

Jeg handler selv fra:

 

http://www.autogeek.net

http://www.scandicshine.no

http://www.godkjemi.com

nanolotus

 

Alt som er listet opp fåes fra scandicshine.no litt greit med alt fra en side.

 

tusn takk for 2 gode svar. tror virkelig ikke jeg orker å bruke 3000+ på en grei marskin for å polere fram glansen på en 18 år gammel bil. i følge det du sier er det bedre å omlakkere hele bilen. blir dyrt dette og. men gjør man det meste av jobben selv blir det billigere. og har en nabo som har drevet med lakkering i evigheter. så han hjelper nokk mye til;)

 

men vi får se.. men takk for svar;)

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt. Fins det noen gode bilpleiere annet enn Scandishine i Sør-Trøndelag/ sør i Nord-Trøndelag? Har endel riper og gidder ikke kjøpe enda flere produkter når de f*** ikke funker.

 

Hva slags produkter har du?

dersom du ikke kjenner ripene med neglen skal det ikke være noe problem og fjerne de.

Finnes jo bilpleiere rundt om, ikke alle er like gode tho.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Derfor jeg spørr :) Har litt av hvert. DA-masking, roterende, prickbort, MG ripefjerner, MG lakkrens, AG polish (den er jeg faktisk OK fornøyd med) og div. vokser.

 

Har fullt av riper jeg ikke kjenner med negelen, men de vil bare ikke forsvinne, samma hvor mange ganger jeg bruker produktene, hvilke pads jeg bruker og hvilket trykk jeg har på maskinen. Vet at MG og AG for det meste bare er oppskrytt dritt, men jeg tror det vil være billigere å få bort ripene hos noen som virkelig kan det enn at jeg skal sløse bort tusner på maskiner og produkter jeg sjeldent kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har maskin.

Da kjøper du gul, hvit og blå sonus.

Så kjøper du menzerna sip (super intensive polish) og menzerna po1006ff.

Sip kjører du på gul pute. Deretter går du over med 106 først på hvit, så blå.

Da skal det ikke være noen riper igjen, viktig å gjøre det nøye, etter du er ferdig og fornøyd legger du på lakkforsegling og voks eller hva du måtte ønske.

 

Megs ripefjerner = scratcX? Den er vist ikke noe god, må til med maskin for å fjerne riper. Proff serien (mirror glaze) til megs er veldig bra, koster dog en del. Fåes på bla. godkjemi.com eller autogeek.net

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusn takk for 2 gode svar. tror virkelig ikke jeg orker å bruke 3000+ på en grei marskin for å polere fram glansen på en 18 år gammel bil. i følge det du sier er det bedre å omlakkere hele bilen. blir dyrt dette og. men gjør man det meste av jobben selv blir det billigere. og har en nabo som har drevet med lakkering i evigheter. så han hjelper nokk mye til;)

 

men vi får se.. men takk for svar;)

 

En polering kan gjøre underverker!

 

Her er en av de verste jobbene jeg har hatt:

S7000629-800.jpg

 

S7000630-800.jpg

 

S7000631-800.jpg

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at MG og AG for det meste bare er oppskrytt dritt

 

Det blir en veldig feil påstand, har jobbet med begge deler selv. Det er dog stor avstand fra forbrukerserien til proffserien hos begge produsenter. Forbrukerserien inneholder ikke slipemidler så korrigeringen du kan gjøre på lakken med disse blir minimal. Man kan jevne ut med produkter som Scratch-X eller rense og bruke polish med fillere, men disse vil forsvinne etterhvert. Så har du et dårlig utgangspunkt er det nok en fordel å starte hos en proff som kan sakene sine, og så vedlikeholdspolere selv!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn;)

Jeg har lest tråden din Virtual, og må si du fikk den fin, men tviler på at dette var enkelt. men men..

 

så i dag har jeg startet med bilen. brukte washmit fra MG og avfetting fra shell. brukte nesten 3 timer på å vaske bilen helt ren. før jeg kjørte den inn. tørket av den å lot den luft tørke det sisste, startet med Meguiars ScratchX, velger å ta hele bilen med dette da det ble så utrolig bra på bakluka.. etter det ble det lakk rens(for hånd da jeg ikke har råd til å kjøpe marskin) etter mye jobb synes jeg det ble bra. noen småriper igjenn, men ikke så mye som FØR!

 

så polerte jeg den delen jeg hadde jobbet med, og til slutt ble det voks.. skal se om jeg får stjelt kameraet til pappa hær en dag:P har ikke tatt hele bilen, da jeg måtte gi meg pga. en liten valp som ville ha litt kos;)

 

Ps. har også kjøpt meg nye lykter både forran og bak. klare forran( pre face lift) og LED baklys;)

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår