Gå til innhold

Spylte vekk klarlakken

Ranger emnet


b1rken

Anbefalte innlegg

Skulle ta av sidelistene rundt min mondeo mk1 for lenge siden. Ble bare til at jeg tok av den ene, på grunn av fargeforskjellen under, og tiden det tok å få av all teipen.

 

Høytrykkspylte bilen for noen uker siden, og da forsto jeg hvorfor det var slik en fargeforskjell der som listen var før.

Det manglet klarlakk under listene, og høytrykkspyleren fikk tak der skillet der klarlakken begynte.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette fint igjen?

Har planer om å sette listen på, men det vil fortsatt vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ikke an å trylle. Enten så må du leve med det eller lakke det selv, men no offense, du høres ikke ut som typen som bør gjøre dette, jeg baserer utsagnet på at du spør om det går an å gjøre dette fint igjen, og tolker det derhen at du er nokså uerfaren i lakkering og bilpleie, så du bør nok levere den fra deg og la et verksted fikse det.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe lakkerer for å si det slik nej:)

 

Men jeg har sett de som våtsliper/pusser ned små lakkskader ned med veldig fint sandpapir, for å så polere/rubbe med et veldig pent resultat. Kunne noe slikt gått? Evt matte ned hele døren, og gi den et strøk med klarlakk? Kjenner muligens en som kan lakke.

 

En annen ting er det at før så så jeg bare at lakken var falmet der det ikke var klarlakk. Men etter jeg rev opp klarlakken, så ser en skillet mellom lakk og klarlakk mye bedre. Ville denne blitt jevnet litt med dersom jeg gikk over med fint sandpapir og polerte? Slik at at ikke vannspruten får så godt tak på klarlakken igjen (har ikke planer om å bruke en så sterk høytrykkspyler som jeg gjorde første gangen igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytter ikke å våtslipe å polere opp her nei. Det er noe du gjør i selve klarlakken - eller baselakken om klarlakk ikke er lagt i det hele tatt, men siden du skulle hatt klarlakk, men ikke har det noen steder, så kan du bare glemme å få det fint uten å få dette opplakkert hos en proff :) - eller tilnærmet.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema - klarlakk på boks - fikse selv! :D

 

Kan bli shabby, men kan bli veldig bra.

 

Lykke te anyways.

Vær litt forsiktig med klarlakken på Biltema. Den reagerer ofte hvis ikke lakken den legges på er Biltema sin egen utbedringslakk. Det står også på boksen om jeg ikke husker feil. Jeg har ikke hatt god erfaring med å blande den med Dupli Color og Motip.

 

Kjøp heller Motip, Dupli Color boks elns. Bedre kvalitet, og sjangsen for at det reagerer er mindre. De 50 kronene boksen koster mer, er verd de 150 kronene du bruker på 3 bokser Biltema klarlakk før du får et resultat du kan leve med.

 

Du må ikke kjøpe utbedringslakk på Biltema, det er dømt til å bli et stygt, og dårlig resultat. Det er som å sprøyte vann på lakken, så mye renner det.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår