Gå til innhold

Stygg eksoslyd 2,3e

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

Interessant lesning!

Må si meg enig det med stygg eksoslyd. Masse sånn fluffe lyd ja. Må være lekk ett eller annet sted..

Man skulle jo tro det kom pen lyd fra eksosen til en 2.3.

Så du sveiset på ett rør ja. Oppdager dem ikke det på eu-kontroll?

Hvis det virkelig er bedre drag over 4000 rpm, så har jeg lyst å fjerne catten jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres ut som det er frieksos(knittre lyd ved pådrag)

men det er tett i alle skjøter.Det blir vist sånn lyd når man fjærner catalysatoren.Hvar et lokalt verkste som fjærnet catn,og erstattet den med et 2,5"rør.Hvar nettopp på samme verkste og fikk utført eu kontroll.bilen gikk igjennom avgassmålingen med god margin,så da var det ikke noe problem å få den godkjent uten cat.Hviktig å sveise på nytt feste til lamda på røret,så den fungerer som den skal.

 

Hvurderer å sette på en liten lyddemper på røret i håp om å få vekk denne fæle knittre lyden,hvist det hjelper da!

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ja det høres ut som det er frieksos(knittre lyd ved pådrag)

men det er tett i alle skjøter.Det blir vist sånn lyd når man fjærner catalysatoren.Hvar et lokalt verkste som fjærnet catn,og erstattet den med et 2,5"rør.Hvar nettopp på samme verkste og fikk utført eu kontroll.bilen gikk igjennom avgassmålingen med god margin,så da var det ikke noe problem å få den godkjent uten cat.Hviktig å sveise på nytt feste til lamda på røret,så den fungerer som den skal.

 

Hvurderer å sette på en liten lyddemper på røret i håp om å få vekk denne fæle knittre lyden,hvist det hjelper da!

 

Hvorfor bare ikke stappe ut innmaten i cat-potta å sette den tilbake da ???

 

Hvilken knitring har du ?? når den er kald/varm ?

Har vært borti varmesjoldet i fremre del, som skal gi varm innsugsluft til motoren, kan løsne fra røra, de to fremre, det kan knitre enormt, forsøk å holde på dette med et langt skruejern eller lignende når du får lyden, jeg har bare gitt mitt et par sveisepunkter, da kom DEN lyden bort.

Om det får knitre lenge nok blir det skramling av det ;)

 

BLIR ikke sånn lyd om du fjerner cat'n nei ;) har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitrelyd? Som tenningsbank? Har du sjekket tenningen?

En annen ting. Ikke sett på lyddemper framme der hvor kat'en stod, dette fjerner MYE effekt!

Jeg kjører selv uten kat på min 2.3E. Har sveiset inn ett rør i stedet, og jeg fikk ingen ulyd etterpå. Litt mer eksoslyd ble det, men ikke noe nevneverdig.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår