KristianG Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Han jeg siterte mente akkurat at det å bruke 100 000kr ekstra på en ny bil for å få diesel er bortkastet, siden man ikke får igjen det når man selger. Jeg svarte ironisk (fungerte kanskje ikke), men mener at en dieselbil holder seg bedre i pris. Så når alt kommer til alt og en f.eks 3 år gammel bensin og en 3 år gammel dieselbil skal selges, først da kan man virkelig se hva som lønner seg. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 I wtcc så er det maksvolum på 2 liter, seat var ikke så bra før dem begynte med turbodiesel så er det dobbelt i sammenlagt-teten.5 liters turbodiesel blei testa mot 11 liters bensinmotor, dreiemomentet gjør at dem går likt, ganske heftig med tanke på veldig stor forskjell i volum. Er vel heller ikke traktorlyd jenta mi, det er lastebillyd;) En kråbøl fra brummundal du sikkert har hørt om, har en 240hk 240 diesel med liten lastebil-turbo. Den dro ifra cosworth,amerikanere og m3'r på stripa, det er nok ikke det verste bensinbilene, men det går da ikke dårlig da? tviler på at alle bilene var helt originale når dem stiller på street legal?! Maxvolum på 2 liter ja. Men forskjellen på turbo på diesel og ikke turbo på bensin er jo en del da. Dessuten var det ingen begrensninger på ladetrykk, ol. på dieselbilene. Poenget mitt står fast. På like vilkår vil alltid en bensinmotor vinne (prestasjonsmessig, ikke drivstoffforbruk, ol.). Og i løp hvor både diesel og bensin kjører sammen må dieselbilene alltid få fordeler for og veie opp for at dieselmotorene er så svake, f.eks turbo i dieselbilene i WTCC Det samme gjelder det andre eksempelet ditt. med overladning på dieselmotoren og ikke på bensinmotoren vil dieselmotoren fort kunne ha det samme som dobbelt eller trippelt volum av det den egenklig har (2 bar ladetrykk = dobbelt motorvolum og 3 bar ladetrykk gir trippelt motorvolum i teorien (men det er selvsagt ikke slik i praksis pga varme, eksosmotstand, turboeffektivitet, osv.)) Når det gjelder det siste eksempelet ditt så tviler jeg sterkt på det med mindre det var noen orginale cosworther og en gammel M3 Så og si ingen fly har dieselmotorer og det er en god grunn til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Diesel, bedre kvalitet... ? Skulle vært komiker du. Velkommen til 2008, der moderne avanserte dieselmotorer har evig mye problemer mens bensinmotorer er blitt den enkle motoren som diesel var før i tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Til dere som snakker så jævli om lyd! Jeg har ford excursion med 7.3l powrstroke motoren, 365Diesel hester og CA 1100NM. Jeg kjører forløbi nå 3.5"eksos hele veien uten lyddemper, men må nokk over på 5" fra turbo og ut pga trykket og varmen, men DET er lyd! når du hører turbinen din suse på tomgang! når du slepper gassen hører du mottrykket gjennom røra.:) haha for å ikke nevne draget når du gir på! dyrt å kjøre vel å merke men hva er billig i dag! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Maxvolum på 2 liter ja. Men forskjellen på turbo på diesel og ikke turbo på bensin er jo en del da.Dessuten var det ingen begrensninger på ladetrykk, ol. på dieselbilene. Poenget mitt står fast. På like vilkår vil alltid en bensinmotor vinne (prestasjonsmessig, ikke drivstoffforbruk, ol.). Og i løp hvor både diesel og bensin kjører sammen må dieselbilene alltid få fordeler for og veie opp for at dieselmotorene er så svake, f.eks turbo i dieselbilene i WTCC Det samme gjelder det andre eksempelet ditt. med overladning på dieselmotoren og ikke på bensinmotoren vil dieselmotoren fort kunne ha det samme som dobbelt eller trippelt volum av det den egenklig har (2 bar ladetrykk = dobbelt motorvolum og 3 bar ladetrykk gir trippelt motorvolum i teorien (men det er selvsagt ikke slik i praksis pga varme, eksosmotstand, turboeffektivitet, osv.)) Når det gjelder det siste eksempelet ditt så tviler jeg sterkt på det med mindre det var noen orginale cosworther og en gammel M3 Så og si ingen fly har dieselmotorer og det er en god grunn til det. begrensning på ladetrykk?... den var ny! hva med GMC/ford/chevrolet pickupene fe.ks?! Cummins motoren kjører jo med ville 3bar i ladetrykk ! det er jo nokk til å bedøve en liten personbil moto for en hel uke Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Diesel, bedre kvalitet... ?Skulle vært komiker du. Velkommen til 2008, der moderne avanserte dieselmotorer har evig mye problemer mens bensinmotorer er blitt den enkle motoren som diesel var før i tiden. haha, du er jo en stakkar som skulle fått fiaskoprisen! Rams opp ei liste med biler som går lengre med bensinmotor som går lengre enn f.eks taxiene til mercedes(f.eks 220cdi w211) ojsann, du tapte=) ha en fortreffelig aften. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Til dere som snakker så jævli om lyd! Jeg har ford excursion med 7.3l powrstroke motoren, 365Diesel hester og CA 1100NM. Jeg kjører forløbi nå 3.5"eksos hele veien uten lyddemper, men må nokk over på 5" fra turbo og ut pga trykket og varmen, men DET er lyd! når du hører turbinen din suse på tomgang! når du slepper gassen hører du mottrykket gjennom røra.:) haha for å ikke nevne draget når du gir på! dyrt å kjøre vel å merke men hva er billig i dag! her er jeg enig med robert, sinnsykt lyd i dem... bare søk på straight pipe på youtube. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zythius Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Diesel 0 - Bensin 1 http://www.youtube.com/watch?v=cFoE_ni4xE0 (F430) http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI&feature=related (Countach) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Jeg driter i om Audi har vunnet le mans med diesel. Jeg driter i at det er lavere forbruk. Jeg driter i at det kanskje høres gromt ut med 15,6 liter v8 diesel. Jeg driter i at man "sparer" penger. Jeg driter så langt i det at du vil ikke tro det engang. Om jeg skal ha en bil jeg vil ha det morro med, så SKAL, JEG, IKKE. Absolutt IKKE ha diesellyd. Ferdig med det. Til matpakkekjøring, og generelt "jeg kjører en grå toyota avensis" kjøring, så fungerer det sikkert utmerket. God drag er det også. Men ikke faen i helvette om jeg noensinne kjøper en dieselbil for og ha det GØY. Si meg, Biring. Prater du kun om Mercedes? Er det kun Mercedes som eksisterer oppe i hodet ditt? Jeg er nesten helt sikker på at hver eneste post jeg har sett du posta, har inneholdt ordene "Mercedes" "Merce" "W124" eller "W123". Zythius, jeg tror jeg kom nå. *sikle* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Jævlig saklig tråd. Bensin er overlegen dieselmotoren av ganske naturlige årsaker. Men hvis man putter på overlading blir forskjellene mindre, og pga den høye kompresjonen i diesel får man et bedre moment på lave turtall slik at det i normale hastigheter har mye mer kraft i en overladet turbo. At Audi vinner Le Mans med TDI er fullstendig urelevant. Les reglene for løpet så ser man at det er komplett umulig å vinne med bensinmotor. Effektiv lobbyvirksomhet av Audi Angående livslengde. Ja en dieselmotor går langt pga lavt turtall, men det hjelper så lite fordi det på en moderne dieselmotor er så mye annet "rælemikk" som ikke går like lenge. Mye problemer med igjenkoksa innsug, dyser som ikke tåler den aller minste forurensing, høytrykkspumper som avgir spon, turboer som holder halvparten så lenge som motoren osv. Sist men ikke minst partikkelfiltrene som på enkelte biler må byttes hvert tredje år, kanskje hvert andre på biler som går mye Det hjelper lite at motoren går en million km når man må bytte hele dieselsystemet og turbo tre ganger på den tiden, og en fem seks filtere. En bensinmotor blir billig i forhold, selv om den kanskje går bare halvparten Angående MB 210 så hjelper det lite at motoren går langt når karosseriet er borte etter 10 år Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Hater diesel..! Vet ikke hvorfor.. men får litt frysninger når jeg hører lyden av de. synes den er så stygg. har vokst opp i dieselbiler!, som vw og merce. Og så enig med Pasient! jeg Driter i om diesel er bedre i forskjellig squip! og det har da blitt slik at alle skal ha diesel for tiden. jeg er ikke så gla i å ha det alle andre har (kjører visstnok volvo240, så hvordan dere tar dette, driter jeg i) så da skal jeg vertfall ikke ha diesel. Folk ble lurt til å kjøpe dieselbiler, og biler med partikkelfilter osv.. Lønte det seg?? Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 begrensning på ladetrykk?... den var ny! hva med GMC/ford/chevrolet pickupene fe.ks?! Cummins motoren kjører jo med ville 3bar i ladetrykk ! det er jo nokk til å bedøve en liten personbil moto for en hel uke Her var det snakk om WTCC hvor de ikke hadde satt noen begrensning på ladetrykket til dieselbilene. Vaneligvis i motorsporter hvor det er lov med overladning er det regler som begrenser det øvre ladetrykket og somregel blir det også satt inn en restriktor for og snevre inn "pusterøret" til turboen. Da det ikke var noen slik grense i WTCC så var de jo ihvertfall ikke noe rart at dieselbilene vannt. 2 liters diesel med turbo uten ladetrykksbegrensninger mot en 2 liters binsinmotor som ikke får lov til og ha overladning liksom. Da skal det ikke så mye til og tenke seg hvem som vinner. Det var altså snakk om at de gå for mye fordeler til diesel slik at disse ble bedre enn bensinmotorene og ikke at en dieselmotor i utgangspungtet er bedre enn en bensinmotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Morsom usakelig diskusjon, heia bensin :) Og det dieslene i de gamle mercedene, de gikk lenge ja men det var ikke akkurat racerbil sjåfører som kjørte de heller, bare for og fyre oppunder diskusjonen :race Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 haha, du er jo en stakkar som skulle fått fiaskoprisen! Rams opp ei liste med biler som går lengre med bensinmotor som går lengre enn f.eks taxiene til mercedes(f.eks 220cdi w211) ojsann, du tapte=) ha en fortreffelig aften. Jeg er en bilmekaniker som jobber med diselmotorer 5 dager i uka, 8timer om dagen. Moderne dieselmotorer. Du er en ape som aldri har rørt en motor før. Tru hva du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Ouch! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.