volvo140lover Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Noen som har fått en 240 godkjent med senka fjærer(35) uten at det har stått i vog.korte? noen tips? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hvis verkstedet følger lovverket så spiller det ingen rolle om det står volvo 240 eller audi 100 bakpå bilen din. Det blir ikke godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 på første EU fikk jeg ingen merknad, viste TÜV. andre EU fikk jeg merknad fordi det ikke sto i vognkortet.. koster rundt 500,- for å få det inn i vognkort. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 hmm, håper på at den går igjennom med biltema fjærer bak å senkefjærer forran, er vel lov å prøve, jeg snakka med bt, de sa: hele september var fullt, å de kommer ikke til å godkjenne senke sette siden fjærene detter av bak når den heises opp, å kostere dempere koster 7000 hos pedersen racing. så tenkte jeg at siden fjærene ikke detter av forann men bak, så bytter jeg de bak å prøver? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Fikk en time dagen etter jeg ringte, en som hadde avbestilt.. Orginale dasser av noen dempere.. Gikk som fy det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Låner tråden litt her, om det er greit. Skal få godkjent lesjøforsene mine jeg óg, men trenger jeg papirer på mine bisltein cs? Fyren på pedersens racing sa det ikke var noe problem, fordi det ikke stod noe sted at dem er kortere enn originale dempere. Men jeg har hørt mye rart om pedersens i det siste, så er det noen som vet noe? Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Skal på biltilsynet jeg altså;) Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 nei, må ikke ha papirer på det. men RuZleBiFf, fikk du det godkjent uten å ha det i vognkorte? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 på eu kontroll så måler vi bilens høyde, så da ser vi jo fort om den er høyere eller lavere enn det avviket som er godkjent Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hvor stort er avviket på 240 da ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 tro meg, det ser vi utrolig kjapt!:) og litt smålig når fjærene somregel er røde:P Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Låner tråden din litt jeg også.. Jeg har samma problem som trådstarter. Altså senkesett, men ikke i vognkort.. Bak har jeg såkalte hijackers-dempere, som er en anelse kortere enn 240 uten hijackers, så bak er dem ikke løs, heller ikke foran.. Fjærene mine er sorte (fra pedersens), men møkkete, så vanskelig å se forskjell på disse kontra orginale.. Min bil ser heller ikke så veldig lav ut.. Men ser heller ikke orginal ut, for en volvokjent person.. :p Har også 3" JT med 2 potter.. B230A-motor.. Kommer jeg til å ha noen problemer, tro? :watchout Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Låner tråden din litt jeg også.. Jeg har samma problem som trådstarter. Altså senkesett, men ikke i vognkort.. Bak har jeg såkalte hijackers-dempere, som er en anelse kortere enn 240 uten hijackers, så bak er dem ikke løs, heller ikke foran.. Fjærene mine er sorte (fra pedersens), men møkkete, så vanskelig å se forskjell på disse kontra orginale.. Min bil ser heller ikke så veldig lav ut.. Men ser heller ikke orginal ut, for en volvokjent person.. :p Har også 3" JT med 2 potter.. B230A-motor.. Kommer jeg til å ha noen problemer, tro? :watchout har sorte jeg å, de ser orginale ut å bilen er ser ikke lav ut vis du ikke ser på den med volvo øyne:S jeg får bare prøve, å se hva som skjer. Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 det dere kan gjøre, er å ringe verksteder da.. verksteder som er slapphendt med slike, er somregel de som også driver feks den lokale bensinstasjonen, m.m. Er jo bare å ringe og si: hei, jeg har en senket 240.. men jeg har ikke mulighet å få godkjent senkefjærene før eu kontroll-fristen min. Kan dere se bortifra dette v/ eukontroll? Jeg har jo tüv på¨fjærer og alt... Om de sier nei, så bare ringer dere videre :P Om ingen sier ja, så får dere bare møte opp.. bare pass på å ikke røp hvem dere er da, når dere skal godkjenne. Ellers, tror jeg det kan være en idè å ikke ta godkjenningen hos feks Volvo.. De ser det jo med en gang, men hvem husker EGENTLIG hvordan en original 240 ser ut under? ;) Jeg har selv gjort slikt før jeg godjkente saker.. dvs. jeg ringte og spurte om jeg måtte skru av ting før eu, eller om jeg kunne bare la det være på.. Det gikk somregel veldig fint. Klarte også en gang å mase meg unna CO målingen på b19a.. Pga. jeg sa: fan, må jeg få justert gasseren nå? skal jo bytte motoren snart uansett. hehe.. Det er ikke alltid folk bryr seg så mye :P Sorte fjærer tror jeg gjerne går fint gjennom. Ellers, er vel ikke problemet bakfjærer v/ godkjenning av senkefjærer (de bak er jo skrudd fast!). Men det er at man kan rotere på de fremme, når bilen er uavfjæret. Lykke til med eu folkens.. Jeg har heldigvis 1.5 år til jeg må inn med 960en. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 man tar en stk. nevve litt fin grus, og en stk. spray- aktig tectyl masse. om å gjøre å få fjærene til å se gammel ut;) og hvem i faen gidder å måle høyden på bilen? folk som ikke har mye kjennskap til 240, ser ikke at den er senket 35-40mm! for den blir jo ikke akkurat lav......... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.