Gå til innhold

Fylla men det føltes ikke slik...

Ranger emnet


Blastabola

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte med firmabilen på en lørdagskveld og klarte å la en idiotisk midtrabatt ødlegge venstre forhjul/skjerm. Lang historie kort, og ikke våg dere promillekristne, men blodprøven viser 2,3. Er det i det hele tatt mulig å kjøre med den promillen? For jeg husker hele kvelden og alt som skjedde. Det var en liten midtrabatt som ødela hjul/skjerm/stilling, samtidig som jeg følte meg edru. Kan og nevne at jeg hadde kjørt en mil før ulykken. Skal i rettsmøte snart og vet ikke hvordan jeg skal addressere problemet. Kan og nevne at jeg er avhengig av bil siden jeg er håndtverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis blodprøven sa 2,3 så er det fullt mulig tydeligvis.

Ikke alle opplever rus på samme måte, noen klarer såvidt å stå på beina etter to øl, andre kan drikke en tankbil uten nevneverdige problemer.

 

Men, hvis du har drukket så vet du jo at du har brutt loven, så da er vel bare å legge seg skinnflat for retten, tilstå og ta den straffen som kommer.

Dem kan sikkert se pent på deg iforhold til straff hvis du erkjenner forholdet og f,eks ønsker oppfølging angående rusproblemer e.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fult mulig å kjøre med 2.3 i promille uten at man kjenner seg dritings.. Jeg hadde 3.92 i politiets måler på en festival, å kjente meg rimelig edru/våken.. Festivalen gikk over 3 dager, så drakk konstant i 3 dager å sov ca 5 timer på 3 dager.. Slik jeg følte meg da, kunne jeg godt ha kjørt en bil..

 

Men uansett, du drakk å kjørte etterpå.. Er brudd på loven det, så for din del er det nok bare å legge seg flat å godta alt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at flere av kompisene mine kjenner igjen følelsen. Faens politi, for jeg spurte dem og de var på utrykning for ett trafikkuhell etter tunnellen. De var der når jeg enda satt i førersetet. Snakk om uflaks, for jeg hadde da ikke løpt, og kastet nøkelen i rennesteinen. Politiadvokaten anbefaler promilleprogram, og en straff på 3-5 år. Hva kan jeg forvente meg hvis jeg legger meg padde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte med firmabilen på en lørdagskveld og klarte å la en idiotisk midtrabatt ødlegge venstre forhjul/skjerm. Lang historie kort, og ikke våg dere promillekristne, men blodprøven viser 2,3. Er det i det hele tatt mulig å kjøre med den promillen? For jeg husker hele kvelden og alt som skjedde. Det var en liten midtrabatt som ødela hjul/skjerm/stilling, samtidig som jeg følte meg edru. Kan og nevne at jeg hadde kjørt en mil før ulykken. Skal i rettsmøte snart og vet ikke hvordan jeg skal addressere problemet. Kan og nevne at jeg er avhengig av bil siden jeg er håndtverker.

 

Tosk. Jeg kunne skjønt en slik forklaring med 0,5 i promille, men 2,3? Gleder meg til å se deg på bussen med verktøykassa under armen i noen år framover.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stygt men men kommer ann på hvor fyllik du er;) For endel år siden hadde jeg er relativt heftig fylle sommer. Jeg var mere eller mindere drita full 5 uker i strekk 24/7. Ble da stoppet av Gresk politi på vei hjem fra ett utested i Skiatos på skuter med X-en bakpå. Ja jeg var full men ikke drita. Jeg hadde danset hele kvelden og det var ingen problemer å kjøre skutern. Hadde klart syn og full pakke. Blåste da rødt og ble tatt med til politistasjonen. Måtte vente der i 1 time mens jeg fikk 2 liter vann. Blåste da fortsatt rødt og måtte ta blodprøve. Dagen etter kom politiet med en lapp på hotellet der det sto jeg hadde 5,3 i promille og jeg fikk en bot på 55 euro. Måtte på posten og betale den og komme på politi stasjonen og vise kvitering før jeg fikk tilbake passet mitt.

Politiet var også så snille at de kjørte skutern tilbake til hoteller så den sto klar utenfor døra når jeg våknet dagen etter:) hehe.

 

Konklusjon:

 

Har du drokket mye nok over lengere tid så herder kroppen seg. Du tåler mere og mere og får høyere promille uten at du kjenner deg full

 

Konklusjon 2:

 

Skal man bli stoppet i fylla så lønner det seg ikke å gjøre det i norge.

Hellas = 55 euro i bot

Norge= 2,5 månedslønn eller noe rundt der i bot + fengsel + miste lappen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er gått sin vei. Elektrikker kan jeg ikke forente å bli på en stund, så da er jeg på sosialen. En ung kapabel mann på trygd. Gjett hvem som er mitt første offer da? Forsiktig på nettet gutt.....

 

Og hva var promilllen på alle dere som kjørte dagen derpå? Fort oppi min klasse....

 

Typiske ting man bør tenke på _FØR_ man ratter bil i fylla :lol:

 

Og: Gjett hvem som er mitt første offer da? Forsiktig på nettet gutt..... <-- Enda mer HAHAHAHAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.3 i promille uten å merke det.. Vet ikke hva jeg skal si jeg. Glad du traff en "idiotisk midtrabatt" før du traff et menneske, da hadde det ikke bare vært din egen framtid du hadde ødelagt!!!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er gått sin vei. Elektrikker kan jeg ikke forente å bli på en stund, så da er jeg på sosialen. En ung kapabel mann på trygd. Gjett hvem som er mitt første offer da? Forsiktig på nettet gutt.....

 

Og hva var promilllen på alle dere som kjørte dagen derpå? Fort oppi min klasse....

 

uuuuuu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at så lenge du føler deg ok, så er det greit?

Har du i det hele tatt peiling på hvor mye reaksjonstiden din reduseres med utrolige 2,3 i promille? Jeg kan ikke få sagt hvor idiotisk det innlegget ditt er. Blodprøven lyger ikke.. Den er vel tatt en stund etter ulykken også, så du hadde gjerne mer. Men beviset som ligger fram er nå en gang 2,3.. Tenk om du hadde kjørt ned en person?

 

Jeg har sittet i en rettsal hvor en person hadde rundt 2 i promille når han kjørte ned en jeg kjente. Og han sa det samme som du sa: Jeg følte meg helt fin, og var i stand til å kjøre bil. Men man ER JO IKKE DET!?

 

Du fortjener faktisk å miste muligheten til å bli elektriker. Sorry, men det er fakta.

 

Jeg grøsser over at jeg en dag kan møte på sånne som deg i trafikken.. Eller mine små.. Ikke mist såpa i dusjen når du må sitte.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte med firmabilen på en lørdagskveld og klarte å la en idiotisk midtrabatt ødlegge venstre forhjul/skjerm. Lang historie kort, og ikke våg dere promillekristne, men blodprøven viser 2,3. Er det i det hele tatt mulig å kjøre med den promillen? For jeg husker hele kvelden og alt som skjedde. Det var en liten midtrabatt som ødela hjul/skjerm/stilling, samtidig som jeg følte meg edru. Kan og nevne at jeg hadde kjørt en mil før ulykken. Skal i rettsmøte snart og vet ikke hvordan jeg skal addressere problemet. Kan og nevne at jeg er avhengig av bil siden jeg er håndtverker.

 

Man skulle ikke tro det, kanskje, men det er åpenbart fullt mulig. Du kan nok ikke forvente å få noen sympati fordi du er "avhengig av bil i jobben" - snarere tvert imot, du burde jo ha tenkt på at du var "avhengig" av den - med mindre du har forsørgeransvar og tap av førerett for motorvogn vil medføre at du ikke er i stand til å forsørge dem du har ansvar for.

 

Og du, hvis du skal ha en sjanse til å få noe som helst medlidenhet eller sympati av dommeren, bør du legge deg langflat. Ikke møt i retten og si at du følte deg edru når du hadde (minst) 2,3 i promille, for da er du faen meg så dum at du bør legges inn hos menn med hvite frakker. Dersom man faktisk føler seg tilnærmet edru med en slik promille, er man åpenbart alkoholiker - og da får man heller ikke lov til å ha førerkort.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte med firmabilen på en lørdagskveld og klarte å la en idiotisk midtrabatt ødlegge venstre forhjul/skjerm. Lang historie kort, og ikke våg dere promillekristne, men blodprøven viser 2,3. Er det i det hele tatt mulig å kjøre med den promillen? For jeg husker hele kvelden og alt som skjedde. Det var en liten midtrabatt som ødela hjul/skjerm/stilling, samtidig som jeg følte meg edru. Kan og nevne at jeg hadde kjørt en mil før ulykken. Skal i rettsmøte snart og vet ikke hvordan jeg skal addressere problemet. Kan og nevne at jeg er avhengig av bil siden jeg er håndtverker.

Haha.. du er jaggu dum du.

 

Du tror kanskje ikke at "klarte å la en idiotisk midtrabatt ødlegge venstre forhjul/skjerm." hadde noe med promillen din? Det kan jo tenkes at de hundretusenvis av bilene som kjørte forbi den midtrabbatten før deg ikke fikk noe problemer siden de var edru.

 

Nei, folk som er så høyt oppe og så lite ydmyke som deg trenger ikke førerkort.

 

At du får lønn på sosialen henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår