BMW525ie34 Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Hallo:) Har nettopp kjøpt meg en 525i 12v 89mod. Veldig fornøyd med bilen!Men no lurer eg på om eg ikkje skal begynne smått med litt ekstra stæsj. Så lurer på hvor mye effekt økning som er realistisk med en sportluftfilter. Og om noen vet om eg kan bruke noe annet en panelfilter på denne motoren? Sikkert mange nybegynner spørsmål, men sånn er det bare:) Har ikkje peiling på slikt endå men ser fram til å lære masse framover;) Mvh. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Du vil ikke merke noe til dette filteret bortsett fra lyden. Som med alle andre motorer, kan du sette på et åpent luftfilter om du ønsker det. K&N lager greie innsatsfilter til den originale luftfilterboksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525ie34 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Takk for svar. Lyden må eg si er eg egentlig fornøyd med. Men litt høyere kunne det jo vert. Men da sparer eg heller til effektpotte. Med mindre lyden blir BETYDELIG bedre med sportfilter da!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Det blir mer sugelyd åpent filter. Med innsatsfilter merker du nesten ingen forskjell. Personlig liker jeg ikke lyden av et åpent luftfilter, så jeg er enig med deg i at du bør spare pengene til en effektpotte. Ta en kikk på Eisenmann eksos på http://www.schmiedmann.no ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525ie34 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Igjen, takk skal du ha;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 åpent luftfilter fra k&n på en sekser er gromt! selv har jeg det på min 520, tror den klarer seg bedre når du spøler fordi dn får mere luft på høye turtall. anbefales! tror jeg betalte 1100 kr på http://www.bsbildeler.no tok meg kansje 30min å montere. enkelt som fy. mere arbeid me effektpotte, men da å blir det mere gromlyd. effektpotte har mest lyd på 1000-3500rpm og luftfilter fra 4000 og oppover Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525ie34 Skrevet September 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Må nok har beggedeler tenker eg;) Men har nå hvertfall bestillt åpen kn performance luftfilter ;) Ser at det blir anbefalt å kjøpe power-blanket i tilleg?! Kan ikkje huske å ha sett noen bruke det:S er det bortkastet peng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigyboy Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 hei.. jeg har powerblanket i min bil og må ærlig si jeg ikke merker noe i det hele tatt..men det ser jo litt stilig ut da! bilde kan sendes på mail/msn! Siter 520i e39 bilder: http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/774 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hvis du monterer åpenluftfilter, ikke glem å borre hull i gummien i bunn av filteret til føleren, bare å borre et hull stappe inn og tette med et eller annet, Har en tendens til å bruke masse bensin hvis føleren bare henger å slenger. Vinkeljern fra bilema funker ok til å feste åpent luftfilter. Men hver litt skeptisk da dårlige åpne luftfilter kan ødelegge luftmengdemåleren og de er ikke billige. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigyboy Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 hei traction! takk for tipset, men er ikke helt sikker på at jeg skjønner hva du mener? forklar hvor jeg skal borre hull? Siter 520i e39 bilder: http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/774 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 hei traction!takk for tipset, men er ikke helt sikker på at jeg skjønner hva du mener? forklar hvor jeg skal borre hull? Du kan gjøre slikt det er gjort her Er ikke fra min bil, men plasserte føleren likt som på bildet, bare å tette med sicaflex eller no silikon. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigyboy Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 okei..skal gjøre mitt beste! takk for gode tips! Siter 520i e39 bilder: http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/774 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Nå har jeg hørt det og.. "Spøler" bedre med åpent filter... Jeg gir opp.. 9 av 10 åpne filtre er plassert slik at de faktisk forverrer ytelsene ved å dra inn varmluft.. For ikke å snakke om at 9 av 10 faktisk driter i å vedlikeholde disse filtrene.. Da er det kult, med et ca tett filter som ikke lenger bare drar inn varmluft, nå er det potte tett i tillegg! Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525ie34 Skrevet September 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Men er det ikkje derfor de anbefaler powerblanket? Vil det hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg