Gå til innhold

Mest for pengene hvilken bil?

Ranger emnet


sveaa

Anbefalte innlegg

Mercedes har jo vunnet ganske mye for sine eldre modeller ihvertfall. Kåret til årets bruktbil osv.. Finnes flere tester ang motor/karosseri. Så tror merce er et bra valg hvis man ikke har så altfor mye penger og finner en ganske fin bil:)

 

Ellers har familien hatt 2stk mondeo stasjonsvogner. En kjøpte vi i 2006 og en i 98 mener jeg. 98 modellen vil du nok få tak i. Jeg personlig synes det er en flott bil, men mener at disse modellene hadde noen problemer hvis jeg ikke husker feil. Vi hadde vel problemer med fjæring/demping foran...

 

mvh comadore

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke noe vits å kjøpe diesel lenger da, ihvertfall ikke i den prisklassen... høyere årsavgift og dyrere drivstoff

 

Toyota camry stasjonsvogn er jo store, men kanskje ikke så fine.alt.Carina, de er litt mindre.

 

Tror ikke jeg ville valgt golf 3 ihvertfall, jeg hadde endel kødd med min...mye svakheter her og der, mye rust og lekkasjer

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke noe vits å kjøpe diesel lenger da, ihvertfall ikke i den prisklassen... høyere årsavgift og dyrere drivstoff

 

Toyota camry stasjonsvogn er jo store, men kanskje ikke så fine.alt.Carina, de er litt mindre.

 

Tror ikke jeg ville valgt golf 3 ihvertfall, jeg hadde endel kødd med min...mye svakheter her og der, mye rust og lekkasjer

 

OT:

Riktignok er dieselen billigere sist jeg sjekka, også bruker di mindre en en bensin bil somregel =)

 

 

Kan anbefale Vectra B stv.. Har selv en 2.0 dl 16v Veldig fornøyd, litt daut men men =)

Omegaene er jo også utrolig fine biler, har hatt omega a stv selv.. Utrolig kjørekomfor(og gode og herje med på vinteren:p)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv litt sansen for Passat, feks en sånn som denne.. 407663_74_full.jpg

 

Brodern hadde en nesten klin lik, bare at den var svart. Går ikke SINNSYKT godt original, men helt greit. I følge han var den i allefall driftsikker, og om noe mot all formodning likevel skulle ryke var det billig å reparere. Mye for penga mao.

Må kanskje ta med at jeg snakker av noe begrenset erfaring her, men uttaler meg heller ikke utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Riktignok er dieselen billigere sist jeg sjekka, også bruker di mindre en en bensin bil somregel =)

 

 

Kan anbefale Vectra B stv.. Har selv en 2.0 dl 16v Veldig fornøyd, litt daut men men =)

Omegaene er jo også utrolig fine biler, har hatt omega a stv selv.. Utrolig kjørekomfor(og gode og herje med på vinteren:p)

 

jeg har ikke sett at dieselprisen har vært lavere enn bensinprisen på leeenge...her i Oslo ligger det minst 30øre over.Og årsavg. er vel ca 600kr høyere.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som helt klart gid deg mest for pengene her er en Skoda. Du finner stort sett ikke biler med kombo nyere / lav km / bedre motor enn skoda.

 

gå for en ca 2000 modell Mercedes diesel UTEN turbo altså karosseriet: s210. Går billig, greit og er god kvalitet og relativt ny bil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår