Gå til innhold

Opel astra gtc

Ranger emnet


Egil123

Anbefalte innlegg

Heisann, helt ny her :)

jeg ble medlem egentlig fordi jeg trenger litt hjelp ^^

 

for 3 mnd siden kjøpte jeg meg en opel astra GTC 1.9 med 160hk diesel :) med (sportsknappen) seff.

 

nå er det store spørsmålet.. av en eller annen grunn sliter jeg med å finne noe pene felger til denne bilen, bilen er svart og jeg vil gjerne fullføre bilen med svarte felger også :)

 

det jeg leter etter er felg + hjul til sånn ca 10 lapper tilsammen :)

 

har akkurat stappet inn anlegg i bilen, var nede på opel i dag for å se etter hvor mye d ville koste meg å få på OPC på bilen, og de ga meg en pen pris på 40.000kr.... som ble fort en nei takk ^^

 

så kommentarer og hjelp er hjertelig velkommen :D!!!

 

mvh Egil

 

PS: Jeg er ifra Drammen så hadde satt pris på om det ikke var så alt for langt unna >:D

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, er enig i at sort på sort blir litt mye, ellers så får du bare ha lykke til, om det er så vrient som på Astra G så er det dessverre ikke mye felger å velge i. Jeg har prøvd å finne sorte felger til min i 7,5x18 med 5x110 boltesirkel og innpress høyere enn 42, sålangt har jeg ikke funnet noe... :/

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Du bør legge til at 38 i innpress i utgangspunktet ikke er lovlig på Astra G Coupè.

 

Det er vel sant, men det er utrolig sjeldent at dette blir sjekket, og skulle man være så uheldig å bli utsatt for en slik pirkepetter, så viser man bare bilen med felger som har alle mål innenfor normene. Selv har jeg 8x18 ET35 på stv'n, bare tut og kjør det =) Plass til 8.5x19 og 9.5x19 ET32 også, med litt modding av hjulbuene ;o) Er masse å velge i der ute =)

 

Til trådstarter:

 

Er helt enig med de andre her, blir mye penere hvis du velger felger med blank kant og sort eller antrasit felgsenter, men det er jo din bil, så du bestemmer selvfølgelig selv =) Ett tips vil jeg likevel gi; Ikke gå under 18" på denne bilen, den har ganske store buer, og fortjener egentlig (etter mitt syn) store felger, f.eks minst 8.5x19 med 235/35 dekk. Lykke til med valget =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært diskutert endel før, jeg fikk 2er feil på EU grunnet feil innpress på felgene. Problemet er ikke der, men når det evt. smeller og forsikringsselskapet ikke har lyst til å foreta noen utbetaling.

 

Selv kjører jeg 7,5x18 og det subber både foran og bak med vinterdim på dekkene (225/40-18). Med såpass mye senk som jeg har vil du trenge MYE arbeid gjort på skjermer og innerskjermer for å få plass til 8,5" brede felger.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du snka bilen din da? Jeg har 40/40 på stv'n, så det er ikke så kritisk for min del. Jeg er også heldigere stilt enn deg hva innpress angår, for i vognkortet har jeg av uforklarlig grunn originalinnpress oppgitt til 39, så det gir meg mye å gå på "gratis" =) Jeg har god plass til 8.5 brede på bilen, men skal ned i 17" og enda bredere, og i tillegg ha tyskerstrekk på dekka =) Regner med at det blir enten 8.5/9x17 foran og 9.5/10x17 bak, burde se rimelig gromt ut.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår