Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo Amazon 1967

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

Hei igjen...

 

Det er helt kurant med 92mm boring, det er

vel 93mm boring som du skal holde deg unna.

Den bunndelen hadde jeg kjøpt med en gang

uten tvil hvis jeg var deg...

 

Hei igjen!

Ringte eieren igår. Det var egentlig en ferdig preppa blokk kan du si, var uten stempler og råder. Driver og graver i pengeboka nå serru:) Pedersen skal jo ha 3000,- for stempler tror jeg, vet ikke om råder følger med da. Skal ta en telefon dit snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Det er flere muligheter på clutch fronten.

Kommer litt ann på hvor stort dreimoment du får.

 

Alt.1 Lapplanderclutch, forsterket clutch brukes i militære kjøretøy, virker bra til moderat trim.

Alt.2 Sinterlamell. ca. 2-2500kr

Alt.3 Racingtrykkplate, ganske dyr. Ca 3-4000kr

Alt.4 Tilton/AP racing clutch, for værstingen. Hehe. Dyr.

 

Har selv Lapplanderlamell og Sachs racingtrykkplate. Har ikke slurret ennå.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, neimen da skal jeg få tak i en lapplander clutch.

Dere får rope ut hvis dere kommer over noe.

 

Lurte på å kjøpe meg nytt innsug, men vet ikke om jeg skal ha et som skrår oppover, eller om jeg skal ha et rett vanlig et.

 

Fant også en motor tilsalgs:http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15710130&sid=xz1cabylXG6836500&WT.svl=Link

Frister veldig og kjøpe ferdig, blir mye billigere det.

Men er så godt på vei nå atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi.

 

Vi har lapplander på lager. Pris 2100kr komplett med utløserlager.

Men jeg tror nesten at ditt oppsett kan bli for kraftig for denne clutchen??

Jeg har montert lapplander i en Az med B20 med 0.30" borring, KG steg 3 topp, KG6 kam og 2x45 Webere. Der funker lapplanderen bra, men du får noe mer kubikk på 2.1 litern din og har planer om 48mm gassere. Så ikke overbevist om at den ikke vil slurre.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi.

 

Vi har lapplander på lager. Pris 2100kr komplett med utløserlager.

Men jeg tror nesten at ditt oppsett kan bli for kraftig for denne clutchen??

Jeg har montert lapplander i en Az med B20 med 0.30" borring, KG steg 3 topp, KG6 kam og 2x45 Webere. Der funker lapplanderen bra, men du får noe mer kubikk på 2.1 litern din og har planer om 48mm gassere. Så ikke overbevist om at den ikke vil slurre.

 

Az121...

 

Mårn mårn:)

 

Ja men da kan jo du bare teste hva som er holdbart da :) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg M-råder fra skakking (B21 blandt annet)de passer på 8-bolt veiva og stempler fra B21A/E med flat topp, smidde fra mahle koser ca 550kr stk. 92mm og 24mm krysspinne.

Du bør i allefall styre unne de orginale rådene til 8-blot B20.

 

Du bør også ha tak i kortere støtstenger om du ikke har, hvis du bruker orginale vil geometrien i vippearmsbrygga bli feil. når det er planet så mye som på en STEG 3 topp.

 

samt stålkam drev..... (om du ikke har allerede da)

bakelitt kan fort bli dyrt i denne motoren :)

 

så bør du klare 170Hk med dette oppsettet.

 

Jeg bremset 175Hk med gamle min med orginal bunndel og volvos "s" kam..

 

den nye skal på rulla til våren tenker jeg, har noen planer for vintern med balndt annet ombygging til elektrisk vannpumpe og vifte...

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår