LangFørr Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Da er tiden med ribbe og raketter over, og jeg må komme igang med arbeidet på Amazonen for å få den ferdig til våren! Har vært på verkstedet idag, var vel forberedt på å møte sprengkulda i porten, men det var overraskende fin temperatur i verkstedet. Kjørte opp med litt flere deler, og tok med kameraet så jeg fikk knipsa litt bilder. Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Hei Stian Mange fine bilder ja. Men hvis du skal ha inn B20n med de gasserne må du vel gjøre noe med innerskjermen? Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Ja er klar over det. Forrige eier har bare brukt slegga. Har prøvd og tegne litt så du kan se hva jeg hadde tenkt. Blir på en måte en nedfelt boks i innerskjermen. Må Bare finne ut hvor mye jeg kan ta, før det går utover svingradius. Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Blir kult dette Stian :D Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Volvomaster: Får håpe det:) Oppdatering Da var en lang dag på verkstedet gjennomført, dagen har bestått av mye grubling og en del skruing. Jeg tok ut den gamle motoren og har nå noen timer med sveising og platetilpasning foran meg. Skal tilpasse innerskjermen, og sveise igjen batterikassa. Batteriet blir i veien for de nye innsuga og filteret, så da må jeg flytte batteriet baki. Er også en del rust som må sveises i motorrommets kriker og kroker. Har også begynt å tenke på radiator og el vifte. Er på utkikk etter en alu radiator som er 700x250x50. Trenger ikke være akkurat på kusehåret, men no alla. Skal sjekke med summit. Må også få ryddet opp i det virrvarret med ledninger. Så lurte jeg på bremsekraftforsterker i fra 240serie, samt 2 krets bremsesystem. Hva må gjøres? Her kommer i hvertfall bilder: Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Hei Stian. Blir kult dette. Skal du ha veldig stort luftfiler? Siden du må flytte batteriet. Det pleier ikke være noe problem å få plass til både luftfiler og batteri. Må nok sette inn ett batteri som er litt kortere enn std. Sparer litt jobb om man slipper å flytte det. Men på en annen side så blir det jo ganske cleant uten batteri der også. Hehe. Blir nok steike bra dette. Stå på. Az121... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Hei Kim! Målte litt på det, og det så ut som jeg måtte flytte batteriet, en kan dobbeltsjekke. Enig i at det blir mye cleanere og flytte det. Skal ha Dobbelt skumgummifilter fra PiperX, den avrunda typen. Litt vanskelig å se, men her er bilde: Men har du tips og oppskrift til å få 2 krets-bremsesystem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Hei igjen. Ruver litt i terrenget det filteret der. Hehe. Tror nok at den enkleste løsningen er å ta rør og forgreninger fra en Az med 2-krets, mulig du må bytte noen rør som evt. har rusta, men da har man i alle fall rør som passer til en Az som man kan "kopiere". Hvilken forsterker fra 240 tenkte du på? Den store flate eller den doble? Den store flate vil du slite med å få plass til tror jeg, om du ikke skal lage kasse i innerskjermen til den åsså? Og innfestingen på forsterkeren til 240 er ganske stor i diameter (mellom pinneboltene) så det er mulig at du må modde innerskjermen uansett for å få laget en brakett som holder forsterkeren. Selv har jeg tenkt å bruke forsterker fra 164. Az121... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakapparat Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Morsomt å følge med på prosjektet. Har et B20/Amazon-prosjekt på beddingen sjøl. Men foreløpig er det bare en masse tall og delenr. på et Excel-ark, og et par kasser med ymse deler. Har du fått sjekka toppen i en flowbenk? Det kan være veldig godt anvendte penger, med mindre du er helt sikker på at den er ok. Siter Propeller i innsuget er juks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Hei igjen. Ruver litt i terrenget det filteret der. Hehe. Tror nok at den enkleste løsningen er å ta rør og forgreninger fra en Az med 2-krets, mulig du må bytte noen rør som evt. har rusta, men da har man i alle fall rør som passer til en Az som man kan "kopiere". Hvilken forsterker fra 240 tenkte du på? Den store flate eller den doble? Den store flate vil du slite med å få plass til tror jeg, om du ikke skal lage kasse i innerskjermen til den åsså? Og innfestingen på forsterkeren til 240 er ganske stor i diameter (mellom pinneboltene) så det er mulig at du må modde innerskjermen uansett for å få laget en brakett som holder forsterkeren. Selv har jeg tenkt å bruke forsterker fra 164. Az121... Tenkte å bruke den dobble. Men sikkert lettere og ta ifra 164 som du sier. Har dere delebil med 2 krets på jordet deres da:)? Lurte også på om dere har gulvplater til førerside og passasjerside foran? Må bytte ut litt plåt serru. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Morsomt å følge med på prosjektet.Har et B20/Amazon-prosjekt på beddingen sjøl. Men foreløpig er det bare en masse tall og delenr. på et Excel-ark, og et par kasser med ymse deler. Har du fått sjekka toppen i en flowbenk? Det kan være veldig godt anvendte penger, med mindre du er helt sikker på at den er ok. Har ikke sjekka toppen, den skal være bra. Du får lage en tråd når du kommer igang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg