Gå til innhold

Hvordan ettermontere underspyling?

Ranger emnet


Skrotnisse

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta opp en 940 blokk med underspyling nå, kan sjekke om dysene er "skrudd" rett i oljekanalen eller hvordan det henger sammen inni der... Er det løse dyser skrudd rett i kanalen, får du de nok originalt, og da er det jo bare å bore hull, gjenge, blåse ut sponet og sette i dyser:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

jeg lagde underspyling på en ford v6 engang og borret da på skrå gjemmom rammelager og ut imot sylinderen. dreide dyser som jeg satte inn etterpå.. fungerte veldig fint, men litt jobb..

 

Dette er en god løsning! Enda bedre blir den hvis du kjøper dysene ferdig. Finnes med innebygd kule/fjær som gjør at du ikke har underspyleng når oljetrykket er lavt, f.eks på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boost

 

Dette er en god løsning! Enda bedre blir den hvis du kjøper dysene ferdig. Finnes med innebygd kule/fjær som gjør at du ikke har underspyleng når oljetrykket er lavt, f.eks på tomgang.

 

ikke noe problem.. bare å ha oljepumpe med god nok kapasitet..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dysene stå i sylinder veggen eller nede ved veiva?

Og skal den stå å spyle hele tida ? eller bare nå stempelet er oppe?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BreiSladderen

skal dysene stå i sylinder veggen eller nede ved veiva?

Og skal den stå å spyle hele tida ? eller bare nå stempelet er oppe?

 

spyle mot toppen av rådearm.. kjøler både stempel og smører øvre bolt. som sagt noen biler har ventiler som stopper dette ved lave turtall... eller lavt trykk..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Gammal tråd, men siden emnet omhandler det jeg lurer på, drar jeg tråden frem igjen..

 

Uansett, har ei gammel b230-blokk fra midten/slutten av 80-tallet.. Den har ikke underspyling såklart, men er det mulig å ettermontere? Isåfall, har noen bilder av hvordan dette er gjort?

 

Har søkt litt på forumet, og funnet ut at enkelte har uthevinger på utsiden av blokka til dysene.. Men det skal visst gå an å ettermontere dyser selv om man ikke har de uthevingene vel?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår