Stian_Ly Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Noen som vet hvor en kan få tak i sportsluftfilter til Audi Coupe 2,3 10v quattro? Er altså ute etter å få frem grom lyden fra 5'ern. Har ikke funnet noen nettbutikk som selger dette.. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 http://www.green-filter.co.uk/index.php?manufacturers_id=37&cat_id=1191 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 http://www.kollevoll.no har agentur på kn filtere. eller så skjærer du et solid stykke plast ut av nedre del av luftfilterboksen din. da våkner femmern til live! hvor sunt det er, forblir en annen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_Ly Skrevet August 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Tror ikke det er helt sunt nei, så den tanken legger jeg på hylla. Men takker for svar, får høre med kollevold.no ;o) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Blir ikke store forskjellen kvalitetsmessig for motoren hvis du borrer et par-åtte hull i luftfilterboksen inn mot innerskjermen hvor det er minimalt med varmluft (bare pass på å gjør det på riktig side av filteret) Er det jeg har gjort, og lyden er utrolig merkbart forandret, for det er vel lyd du er ute etter? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_Ly Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Er lyden jeg er ute etter ja. Men vil ha den orgianle umodifiserte luftfilterboksen ved et evt salg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1669&iItemId=130906 Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1669&iItemId=130906 Pågrunn av konstruksjonen av luftmengdemåleren på 2,3E går ikke slike kon-filtere på. Innsatsfilter er derimot veien å gå. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansaudi Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Er lyden jeg er ute etter ja. Men vil ha den orgianle umodifiserte luftfilterboksen ved et evt salg. Da er den eneste utveien å kjøpe en boks til som som du KAN borre hull i, får ingen lyd av bare innsatsfilter uten å borre ;) Kon-filter passer ikke. Siter 1997 Audi A4 1.8T [x]1992 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Blir ikke store forskjellen kvalitetsmessig for motoren hvis du borrer et par-åtte hull i luftfilterboksen inn mot innerskjermen hvor det er minimalt med varmluft (bare pass på å gjør det på riktig side av filteret)Er det jeg har gjort, og lyden er utrolig merkbart forandret, for det er vel lyd du er ute etter? Hva mener du med et par-åtte hull?? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansaudi Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hva mener du med et par-åtte hull?? Et par store eller mange små hull ;) Siter 1997 Audi A4 1.8T [x]1992 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Et par store eller mange små hull ;) Stemmer, alt etter hvor mye lyd man vil ha. Valgte selv 14 små hull. Pen lyd, uten å måtte voldta boksen:) Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Hvor mye stress er det egentlig å få ut luftfilteret? Det er jo duppedings-anarki i dette området og ser ut som man må ta ut halve motorrommet for å bytte filter. Tror filteret som står i min nå er veldig skittent og derfor gjør at motoren er så tørst. Ved å borre hull i boksen, hvor mye mer lyd får man? Og de av dere som har gjort det, hvor mye av eksosanlegget har dere byttet? Har selv bare byttet bakpotte. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Hvor mye stress er det egentlig å få ut luftfilteret?Det er jo duppedings-anarki i dette området og ser ut som man må ta ut halve motorrommet for å bytte filter. Tror filteret som står i min nå er veldig skittent og derfor gjør at motoren er så tørst. Ved å borre hull i boksen, hvor mye mer lyd får man? Og de av dere som har gjort det, hvor mye av eksosanlegget har dere byttet? Har selv bare byttet bakpotte. En litt spesiell teknikk for å få ut filteret, men blandingen forsiktighet og brutal makt er som regel svaret:p Neida, men du trenger bare å vippe lokket opp, så følger resten med opp, skal litt til for at du klarer å ødelegge noe, men ja, du må nok ta i litt. Blir en veldig merkbar forskjell når man har ventilert luftfilterboksen, men ikke bråk, som det fort blir av eksos-bytte. Lyder akkuratt som orginalt på tomgang og rolig kjøring, men når man tar flat pedal brommer femmern godt, og det beste er at lyden kommer fra motoren, ikke eksosen. Personlig har jeg ikke byttet noe i eksosen. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Høres bra ut. Tror jeg dropper å borre hull med tanke på at bilen skal selges en dag. Satser heller på å kjøpe kvalitetsfilter fra K&N eller Green. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg