Gå til innhold

Sportsluftilter til Audi Coupe 2,3E

Ranger emnet


Stian_Ly

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Blir ikke store forskjellen kvalitetsmessig for motoren hvis du borrer et par-åtte hull i luftfilterboksen inn mot innerskjermen hvor det er minimalt med varmluft (bare pass på å gjør det på riktig side av filteret)

Er det jeg har gjort, og lyden er utrolig merkbart forandret, for det er vel lyd du er ute etter?

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke store forskjellen kvalitetsmessig for motoren hvis du borrer et par-åtte hull i luftfilterboksen inn mot innerskjermen hvor det er minimalt med varmluft (bare pass på å gjør det på riktig side av filteret)

Er det jeg har gjort, og lyden er utrolig merkbart forandret, for det er vel lyd du er ute etter?

 

Hva mener du med et par-åtte hull??

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye stress er det egentlig å få ut luftfilteret?

Det er jo duppedings-anarki i dette området og ser ut som man må ta ut halve motorrommet for å bytte filter.

 

Tror filteret som står i min nå er veldig skittent og derfor gjør at motoren er så tørst.

 

 

Ved å borre hull i boksen, hvor mye mer lyd får man?

Og de av dere som har gjort det, hvor mye av eksosanlegget har dere byttet?

Har selv bare byttet bakpotte.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye stress er det egentlig å få ut luftfilteret?

Det er jo duppedings-anarki i dette området og ser ut som man må ta ut halve motorrommet for å bytte filter.

 

Tror filteret som står i min nå er veldig skittent og derfor gjør at motoren er så tørst.

 

 

Ved å borre hull i boksen, hvor mye mer lyd får man?

Og de av dere som har gjort det, hvor mye av eksosanlegget har dere byttet?

Har selv bare byttet bakpotte.

 

En litt spesiell teknikk for å få ut filteret, men blandingen forsiktighet og brutal makt er som regel svaret:p

Neida, men du trenger bare å vippe lokket opp, så følger resten med opp, skal litt til for at du klarer å ødelegge noe, men ja, du må nok ta i litt.

 

Blir en veldig merkbar forskjell når man har ventilert luftfilterboksen, men ikke bråk, som det fort blir av eksos-bytte.

Lyder akkuratt som orginalt på tomgang og rolig kjøring, men når man tar flat pedal brommer femmern godt, og det beste er at lyden kommer fra motoren, ikke eksosen.

Personlig har jeg ikke byttet noe i eksosen.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår