Gå til innhold

244dl doble gassere

Ranger emnet


240tommy

Anbefalte innlegg

Hehe, kan kanskje være greit å skrive åssen motor som sitter i bilen. Er det b19 så hadde ikke jeg giddi å satt dobble gassere på den.

 

Hvis du bruker en b23/230a motor som utgangspunkt og setter 2 dobble 45mm weber eller dellorto forgassere, et 4-2-1 grenrør og grovere eksos så får du bilen til å gå ganske så bra. Det forutsetter at gasserne er skikkelig justert da, ellers så kommer den nesten bare til å gå dårligere.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med 4-2-1 grenrør?

 

Jeg har hørt at effektanlegg på en bil med forgasser bare er tull hvis du ikke har turbo, stemmer dette?

 

 

4-2-1 grenrør

251.267.jpg

Her ser du 4 rør som går sammen til 2 rør, som igjen går sammen til 1 rør.Altså 4-2-1.

 

Grenrør kan, om helt rett avstemt, gi høy effektøkning. Grenrør er en av de få tuningskomponenter som kan gi høy effektøkning både på høge og lave turtall samtidig, dvs. effektøkning uten tap av bunndrag eller toppeffekt. Men er det ikke helt tilpasset, kan det kun gi økt toppeffekt, eller ingen effektøkning, bare annen lyd. 4-2-1 grenrør, også kjent som Tri-Y grenrør, gir en flatere dreiemomentkurve sammenlignet med 4-1 grenrør. 4-1 grenrør derimot, gir alltid høyere effekt på alle turtall, om det er helt rett avstemt.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok regne med ca 9000kr for gasserene, i overkant av 2000kr for innsug, så må du ha gassvaier og det opplegget og no slanger å diverse, blir vel ca 1000 lappen der å, da er du oppi 12 lapper for gasserne og det som trengs der og et grenrør ligger ifra 2000kr og oppover.

 

Men, vil kansje bli i meste laget med 2 doble og original motor?

 

Ville kosta på meg no porting, en skikkelig kam og fått dratt opp kompresjon endel.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvor mye penger du skal legge i det da.

Får jo ganske bra modifiserte topper ifra kg trimning i sverige, sparer deg for mye jobb og penger.

 

Ville heller satsa på datasprut og spjellhus, men det blir mye dyrere enn gassere igjen da, men mye større muligheter og kan også styre tenninga.

 

Er det et langtidsprosjekt så ville jeg starta med og kjøpt et datasprut, det blir aldri utdatert og kan følge motoren hele veien.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er, er at jeg vil holde "gammel-stuket" på bilen. Altså at den skal virke gammel, og ikke moderniseres for mye.

 

Så jeg vil altså ikke ha innsprøytning :)

 

Har egentli planlagt å kjøpe meg en til motor som jeg allerede har, for å kunne bygge på den i vinter, mens jeg har bilen på veien. Blir nok å bruke en del penger på dette ja..

 

Turbo, smidde stempel og veiv.. råder.. IC og alt annet jeg vil trenge ilag med dette.

 

Hva ligger smidde stempel og veiv på i pris til b230a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bli forgasser turbo ja, og bensinprisen driter jeg egentlig i :)

 

Har ikke planlagt noen 3-400 hk motor, da ville jeg selvsakt gått for sprut, jeg vil bare ha en motor jeg kan spinne med, kjøre ifra plastrakettene, og som jeg kan vise stolt fram på treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår