Gå til innhold

Førstegangsprosjekt.! Volvo 240 Turbo!!

Ranger emnet


Næssen

Anbefalte innlegg

På ekeberg markede i går, fikk jed hanndla meg dumpventil og powerfilter, ikke nytt, men i helt grei stand.

Så har tatt fra hverandre dumpventilen og tatt en liten service på den, også pollert den til slutt med litt autosol.har også tatt litt autosol på filteret.

Filteret er av merket ramair. dumpventilen, har jeg ikke peiling på hva slags merke er, noen som vet? Håper ikke det er biltema:P

 

Ventilen plukka fra hverandre...

b230at082.jpg

 

Satt sammen og pollert opp:)

b230at083.jpg

 

Filteret før polering

b230at084.jpg

 

Etter polering:)

b230at086.jpg

 

Har også bestilt litt småting fra kimmit igjen:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må bare si en ting! dette er rått!:D så denne tråden for første gang, et par dager siden, så nå skal jeg fader meg også ordne meg en 240:p

har sett litt på finn å autodb men har ikke funnet no i min pris klasse enda:/ men det blir snart lønning så da blir det nok en bil til ettervert ja :D !

 

skal følge med mer her for dette er rått!! :D keep going! :p

Nissan 200sx s13 1990mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si en ting! dette er rått!:D så denne tråden for første gang, et par dager siden, så nå skal jeg fader meg også ordne meg en 240:p

har sett litt på finn å autodb men har ikke funnet no i min pris klasse enda:/ men det blir snart lønning så da blir det nok en bil til ettervert ja :D !

 

skal følge med mer her for dette er rått!! :D keep going! :p

 

Veldig Hyggelig komentar:) Ja, det må du få til vettu:)

Gjør mitt beste:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grenrøret ditt, er det det som blir solgt på ebay? Som alle klager på?

 

Jeg trenger ett nytt grenrør, men klarer ikke å finne noen i Norge. Og alle klager jo på det som blir solgt på ebay..

 

Det er jeg ikke helt sikker på, men tror det er grenrøret fra Kimmit.no, virker litt jalla det grenrøret her, kan se begynnelse på diverse sprekker, vis ikke det er sprekker allerede, men veldig fin pris på det da:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har skjedd litt, har fått skifta foringene i bakstillinga endelig, fått på frontfangern og listene over fangern, utenom det har det ikke skjedd så mye egentlig, må bare få mast mer på fattern nå,så han stikker til bt med bilen og får senkesettet godkjennt, håpa på å få i motoren veldig snart, men tviler på det:P er litt å gjøre på motoren før den er klar til å hives oppi også, stramme til toppen med moment, sette på regreima, sette på dynamo starter osv. tar ikke lange tiden det men,hehe

skriver mest på volvoforum.no for tiden, men skal begynne her igjen, vis det skjer noe:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Stoppa opp her? :S

 

Nei.. har vel ikke stoppa opp akkurat.hehe.. Men oppdaterer mest på volvo car club, for tiden..

 

Har vel ikke skjedd så mye heller.. Har hatt bilen på forstillingskontroll, også, satt på hviteblinkers bak.. Hvite instrumentskiver. Og nå i dag. står bilen nedsnødd:P Blir måka fram i morra:D

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Jaja.. en update da faktisk xD AT motoren er blitt satt i.. men dessverre ubrukelig turbo:/ spytter olje, store sprekker på eksoshuset osv.. så driver å leiter etter ny T3/T4 turbo, vis noen har, skrik ut:)

 

100_1617.jpg

100_1623.jpg

100_1624.jpg

100_1625.jpg

100_1627.jpg

100_1631.jpg

 

100_1632.jpg

100_1633.jpg

100_1634.jpg

100_1635.jpg

100_1636.jpg

100_1639.jpg

100_1640.jpg

100_1641.jpg

100_1642.jpg

100_1643-1.jpg

100_1645.jpg

100_1647.jpg

100_1667.jpg

100_1670.jpg

 

th_100_1668.jpg

 

100_1672.jpg

100_1675.jpg

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår