Gå til innhold

Titus41 Morel prosjekt

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heey takker for kommentarer :) gjør det litt morsommere og bygge å ^^

 

ja tenker å lage meg en aktiv sub når jeg er ferdig med dette . en SQ sub da så klart. prøve å få tak i noen morel subber. men kan være i de dyreste laget noen av dem.

 

skal holde dere opdaterte som mulig.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel er ikke noe dritt, men kan det tenkes at elementene og delefilteret er optimert for bilbruk og at lytteopplevelsen dermed blir annerledes hjemme i stua? Jeg har ikke peiling altså, men jeg innbiller meg at et bilmiljø i stor grad er preget av refleksjoner og indirekte lydbølger. Videre ville jeg ha gått for en så smal frontbaffel som mulig, men i ditt tilfelle ser det ut som om høyttaleren er bredere enn den er dyp?

 

Uansett er det fint håndverk du har bedrevet, skal bli spennende å se hvordan de blir til slutt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut, Andreas!

 

Som en ekstra støtte kan du fylle sand i den nederste delen av kabinettet for å få det litt stødigere.

 

Lydmessigt så er det liten forskjell mellom Morel bilhøyttalerne og DIY høyttalerne.

Bilhøyttalere har generellt et høyere volum i diskantområdet pga bilkupèens demping men dette kan justeres på delefilteret som medfølger Morel Hybrid Ovation settet.

Bilkupèen setter også sin egen "klang" til lyden noe som blir mindre når høyttalerne brukes i hjemmesnekkrede kabinetter tilpasset gutterommet.

 

Lykke til med høyttalerprosjektet, Andreas!

Ikke glem å ta turen oppom Hønefoss snart. Har litt å vise deg her nå...

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann pål tenkte å sende deg en liten mail med prosjektet mitt. men nå har du jo fått sett litt :)

skal prøve meg litt fram hva jeg kan gjøre med delefiltet og se om det blir noe bedre. I første omgang skal jeg la den spille inn før jeg starter å tukkle med det.

 

 

Blir nokk en tur innom hønefoss igjen da jeg får solgt subbene mine. kanskje engang i mellomtiden og hehe:)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel:

takker for informasjonen. syntes det blei litt for mye mellomtone da jeg prøvde den på Nullstinga som den sto. skal prøve det du har forklart.

 

Dekor til bilen min hadde vært helt rått.vi får prate om dette senere da jeg kommer nedom om ikke så lenge pål :) har noen fler planer jeg og hehe.

 

Psychopat:

 

faktisk så har jeg ikke noe utdanning så og si av dette men mer lært av feil og erfaringer. hvis du er intresert i hva jeg har studert så har jeg gått 3 år på en danselinje faktisk av alt mulig rart så gikk jeg det haha.

 

var egentlig ikke noe så og si krav til volumet så lengde det skulle vær inntil 12.16 liter har jeg hørt litt rundt omkring men dette er jo en bil høyttaler så er så og si nesten ingen som jeg vet om som har gjort det samme som meg. Men hele høyttaleren er godt gjennomtenkt.

Takker meget for at du liker prosjektet mitt det gir meg motivasjon til å bygge noe mer i framtiden :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var isolasjons arbeidet ferdig.

 

i327743777_37912_5.jpg

 

et bilde av høyttalern bak

i327743778_96521_5.jpg

 

montering av diskant hus.

i327743779_86841_5.jpg

 

skrudd på plass og sitter stramt og godt.

 

i327743780_48078_5.jpg

 

kabeltrekking i kassen.

i327743781_48168_5.jpg

 

Lodding av kabelsko og terminaler for å få best mulig kontakt.

 

i327743782_64122_5.jpg

 

i327743783_44901_5.jpg

 

i327743784_52992_5.jpg

 

i327743785_65423_5.jpg

 

skal ta bilde av selve høyttalern. driver å innspiler elementet og delefilteret nå.

tror nokk jeg skal skru opp diskant området litt mer da jeg synes det er litt mye mellomtone.

 

iallefall låter Meget bra.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av Høyttaleren uten finish :)

snerten liten sak som spiller meget pent.

nå er den skrudd fast i bare 4 skruer så den er ikke ordentlig tett. grunnet innspillings tiden og litt tukling på delefilteret om hva som låter "best" i mine ører.

 

i327902775_47366_5.jpg

 

Det vill også skje endringer på rommet mitt. Skal kjøpe tv feste slik at jeg får hengt den opp på veggen.skal bygge mitt eget rack der jeg kan ha forsterker og ting tang under tven. et tv bord uten tv på hehe.

 

i327902776_86612_5.jpg

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår