Gå til innhold

Chevy8: Camaro og Nova prosjekt

Ranger emnet


chevy8

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kar på 18 her, har hatt min 1974 camaro i 3 år nå, og nettop handla en 1968 nova.

 

Camaroen:

 

Kjøpte bilen usett, og ble sendt med båt til bergen.

tok ut motor i begynnelsen å fiksa litt olelekasjer og slikt bilen har egentlig aldrig vert på veien noe voldsomt mens eg har hatt den..

den har vert slipa til stålet, lakkert montert 454cui motor. holder på å bygge om til manuell giring.

 

Novaen:

 

Henta den i Fredrista for CA en måned siden, den er avskilta pga kappa fjører framme, div småfeil og en sinna politimann som skrev "Full teknisk" på lappen, så bilen skal til voss på tirsdag for å utføre FULL TEKNISK :S

 

har ikkje gjort stor med denne bilen utenom å fikse lysene i front, montere to nye 6x9 i hattehyllen, kjøpt cd spiller i sverige og montert fjører slik at den ble LITT høyere :D .

 

slenger ut noen bilder nå....

 

Epoxy :D

 

IMG00758.jpg

 

FYLLER :D

 

IMG00774.jpg

 

klar for lakk :)

 

IMG00946.jpg

 

lakk :)

 

IMG00968.jpg

 

rimelig montert :)

 

IMG01284.jpg

 

nova og camaro side om side :D

 

IMG01348.jpg

 

nova på vei hjem

 

IMG01299.jpg

 

CIMG1433.jpg

 

CIMG1355.jpg

 

CIMG1402.jpg

 

joda...er jo en start dette vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

novaen kommer nokk ikkje til å bli gjort så mye mer med,

vurderer jo større motor, bedre understell, polyforinger, 17toms felger osv osv...får nesten ta det som det kommer, men novaen blir vel mest sannsynlig "dayli driver`n" hehe... Men større motor kunne den trengt, da den går DÅRLIGT...

camaroen derimøt kommer nokk til å fløtte greit på seg :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy Søren den camaroen va fin. Jeg syns 74 modellen er den fineste av camaro modellan.

 

hei du , mange liker ikkje 74-77 camaro men eg valgte en 74 modell pga pris der og da, + at min far har hatt en 74...også har den virkelig sin sjarm, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuellkassen som skal i camaroen :)

 

IMG01365.jpg

 

Felgene som skal bak på camaroen :D

 

IMG01360.jpg

 

10" BREI :D :D :D

 

IMG01324.jpg

 

Har også handlett 17 tomms felger til novan, tror de er 8,5 framme og 10 bak :D det står utslitte dekk på dem, så blir vel å bestille dekk på dekkonline.com , om ikkje eg finner noe bra brukt :)

 

P7270099.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye fan av Americanos ! MEN den Novaen var DEILIG! :D

 

FLERE BILDER med nye felgene på

 

 

har du sett/hørt an amcar i virkeligheten med LITT grommere eksosanlegg enn orginalt og LITT grommere felger enn orginalt, og gjerne NIIISENKA? da tror eg plutselig du hadde vert FAN av amcar :D dette gjelder ikkje alle, men de ALLER fleste liker amcar når de får se,høre og gjerne sitte på med en i virkeligheten ;)

 

nye felgene ligger hos en kompiss av meg i moss, og blir henta til neste helg om eg får skilter på novaen og består oppkjøringen no på onsdag, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår