Gå til innhold

Sjelden Bakaksling, noen som vet om det er noe for form for "sperreaksling"?

Ranger emnet


240sigv

Anbefalte innlegg

Skiftet klosser idag, når jeg kastet et blikk på bakakseln så jeg med en gang at den var ukjent i forhold til andre bakakslinger jeg har sett. Prøvde å spinne litt og den rev så løs på begge hjul, men har ikke luftet bremsene så fikk ikke prøvd mere.

 

Her er bilder:

DSC00541.jpg

DSC00542.jpg

DSC00540.jpg

DSC00544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

du ser lett forskjellen på en alu aksling kontra en i stål. er annen utførelse på huset.

 

Lyrix: mener å huske det var 12 kg. men er ikke sikker.

 

240sigv: Du kan bruke vanlige differ i den. Forskjellen er at det er skruing på shimsen.

 

Temur: Sjangsen for at du ikke har en slik aksling er vel størst, da den kun var levert på noen få modeller, som et prøveprosjekt fra Volvo. Men som sagt så ser du det om du bøyer deg ned å ser bak bilen.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet klosser idag, når jeg kastet et blikk på bakakseln så jeg med en gang at den var ukjent i forhold til andre bakakslinger jeg har sett. Prøvde å spinne litt og den rev så løs på begge hjul, men har ikke luftet bremsene så fikk ikke prøvd mere....

 

 

 

Hei, dette kan jo være forklaringen på at den livnet alt for mye til, at du fikk sleng.

 

Jfr.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår