Gå til innhold

Spørsmål ang førstegangstjeneste...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

sivilforsvaret er innenfor militært, siviltjeneste har ikke noe med militæret og gjøre. Er for militær nektere. Kommer man i det blir man sendt til dillingøy, der man velger blant diverse steder og jobber.. lønner seg og gjøre litt forarbeide på forhånd, eks. Gå rundt og spørre steder du kunne tenke dem om dem praktiserer tjenestetid. Det jeg gjorde og fikk klokkerholmen leirskole, kjempe sted.. men er mye og velge blant det er det, men kommer man inn ditt med slapp innstilling og hat kan man ende opp med og bli igjen der, altså siviltjensten der, der er ikke så kult tror jeg. Men som regel så får man skole, faktisk helt ok.. var litt på skole først i 2mndr, bare vasa rundt og hadde mye fritid og satt på pc og gjorde lite.. Men som sagt, mye og velge i blant..

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Så det er ingen muligheter for at jeg kan få siviltjeneste her oppe i harstad da..? Om jeg først skal holde på med slikt faenskap, vil jeg være her oppe vel.

 

Men uansett.. Er det ikke "nok" at man sier til legen/presten/fyren med AG3 at jeg ikke vil inn i militæret?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.siviltjenesten.no/BLI-SIVILARBEIDER/Verneplikten/

 

 

Jeg søkte i sin tid om siviltjeneste og fikk det innvilliget. Jeg trengte ikke å dra på noen "landsvikerleir" eller lignende. Fikk bare beskjed om at jeg var satt på venteliste i påvente av en passende arbeidsplass å avtjene siviltjenesten. Etter ett par år fikk jeg ett brev om at jeg var overført til sivilforsvaret. Har ikke hørt noe fra dem siden.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så på den linken du ga meg, takk for den forresten, og der var det heller lite interessant.. Jeg er nok ikke rette personen å sende til f.eks skole eller barnehage.. Hadde det derimot vært oppgaver/arbeid som å f.eks kjøre ut den lokale avisen hadde det vært MYE mer intr. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa det måtte være barnehage:

 

Tromsø Kunstforening:

 

Hva er arbeidsoppgavene

Teknisk montering/demontering av itstillinger, noe vedlikehold og snekkerarbeid, lettere kontorarbeid/programvare, opphenging av plakater og informasjonsspredning, logistikk inn og ut av husets utstillinger, annet daglig praktisk arbeid.

 

Ledig oppdrag: Diverse oppgaver i foreningen

Ledig fra: 02.01.08

Antall ledige: 1

Utplassert nå: 0

Kvalifikasjoner: Bør være interessert i kunst, kunnskap teknisk audiovisuelt og datateknisk kunnskap og praktisk sans.

Forpleining: Nei

Arbeidstid: 37,5 t pr uke (0900 - 1700)

 

 

Står null på sviltjenesten.no om harstad, men det finnes sikkert noe der også.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitenvolvo, nå er ikke jeg typen som verken kan snekre, er intr i kunst eller noe slikt, men.. :p

 

Ja, søkte på den siden du linka til, men fant heller ingen ting i harstad..

 

Får se hva det blir til.. Håper av hele mitt bilfrelste liv at jeg ikke er mer enn ett døgn sammen med grønnkledde individer.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, jeg har ikke planer om å fortelle dem om skadene mine jeg, dem får di finne ut av selv. Pleier ikke å syte over dem uansett, og begynner å bli vant med dem :op:

 

Og du kan da komme inn med meg, jeg skal ikke være grønn ;)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt og lure seg unna. jeg skrev et brev om hvorfor jeg ikke ville i militæret og la ved attester på alt av brukne armer og sykdommer jeg har hatt gjennom tidene. fikk brev tilbake om at de ønsket meg lykke til videre i livet og at jeg var strøket fra deres lister.

 

 

angrer litt i ettertid....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle heller ikke inn i millitæret da jeg ble innkalt, ikke f"&% men ettersom tiden kom så tenkte jeg at jeg skulle prøve. vet ikke om jeg likte det, men du lærer utrolig mye. du taper litt penger, men helsa blir mye mye bedre. gi det en sjangse mann. er ikke så vanskelig å dimme nå om dagen.

Mvh.

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrotnisse, jeg har ikke hatt mange skadene i mitt liv; Knekt nese 2 ganger i slagsmål, 5-6 hjernerystelser, samt det med front-mot-frontkollisjonen i 70km/t... Er jo mer eller mindre "normale" skader det.. :b

 

Uansett..Man lærer endel i armyen ja, men det går garantert an å lære uten å være grønnkledd..

 

Som jeg sa lengre opp, jeg gjør hva som helst for å slippe militæret. Skulle ønske det var valgfritt.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du liker og kjøre bil, så søk deg i transporten da..

Jeg var rekrutt på madla i 6-7uker eller noe.. Så søkte jeg meg inn som storbilsjofør i transporten i stavanger..

Da fikk jeg busslappen, og cruiste stortsett rundt buss de dagene jeg var på vakt..

Jobbet og stortsett 06-18, og hadde en uke på og en uke av.. Var helt supert! Har faktisk aldri fått gjordt så mye med volvoen, så da jeg var inne.. Hadde jo fri nesten hele tiden..

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett CSS oppstilt mer enn et par ganger...slække folk ;P

Men forcen er kos...man lærer mye fint, blir kjent med en hel gjeng nye folk og oppleve ting man ellers kanskje ikke har muligheten til.

 

Skal innrømmme jeg ikke akkurat var førstemann på flyet da jeg skulle inn, men god damn...det var dritkos.

Også i Bardufoss da...savner stedet ;D

Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt

 

1998 E36 318iT Individual

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen svar til deg. Men har et spørsmål selv.

 

Er kalt inn i sjøforsvarets skoler. Har drevet og prøvd å lese meg til noe på mil.no men finner ingenting vetigt. Er det noen som har tjenestegjort der? Er det en skole, som at du kan gjøre ett eller annet jobb realatert derifra eller?

 

Håper på svar fort ;-p

Biler

Volvo 240GL 1985 Prosjekt trykk meg=)

X:

Ford Fiesta

Opel Kadett GSI look (1,3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår