MortenM Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 har en motor stående,toppen er helt ferdig,har en helt nyoveralt topp liggende,men..hvordan er det lettest å seom blokka er utslitt ell om jeg kan bruke den til nye toppen,haster... Morten Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 måle slitasjen på sylindre er det enkleste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 for er ikke noa "slitekanter"viss jeg kan kalle det så....øverst i sylindra heller...godt tegn?? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Må vell måle diameteren på stemplene, kammen , osv, kjør en kompresjonstest for å se att ringene er tett. Men mindre du tydelig kan se att det er slitasje. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Når toppen er av er det vanskelig med komp.test. Jeg bruker å vri på veiva til alle stemplene er under kanten, så heller jeg litt parafin/diesel nedi å holder øye med væskenivået i f.eks 15min. Hvis det ikke synker drastisk (litt vil det minke etter tid), er ringene rimelig i orden. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Går også an å ta en sylinderlekkasje-test. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Går også an å ta en sylinderlekkasje-test. ja ihvertfall før man monterer toppen ............ Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 vanskelig å gi en status på blokka om man ikke utfører målinger. Men du kan jo eks. skyve stemplene frem og tilbake, merker fort om ringene er slitt eller ligger mye koks der. Dette skal fjære på en måte. Slitekant. visuell kontroll, blåmerker(varmgang) etc. en ting til, få stempelet på topp å se om du kan kakke det ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.