Gå til innhold

g60 --> g60 turbo

Ranger emnet


djholinj

Anbefalte innlegg

er det noen som har fått dette godkjent på biltilsynet på passat/corrado etter 89 mod??

var og hørte om dette på fredag..men for å få godkjent montert turbo på gt g60`n min måtte ombyggingen være ok og måtte kjøre den på eksossyklus test i sør sverige for å få det godkent..testen kostet mellom 40 -60 000 fikk jeg høre av petter killingberg..er det virkelig så håpløst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørest altfor dumt ut.

jeg gikk ed planer om å bygge om g60 motoren jeg skulle ha i min gamle passat til turbo.eneste kravet de stilte her oppe hos BT var at bilen greide avgassene som den varlevert oppført med og at effekten var den samme som med g-laderen.da med evnt en effekt måling.

men det var da sent i fjor da jeg fikk denne beskjeden.lønner seg å ha en veldig god grunn til å legge ved ombyggingen.var det de sa til meg den gangen.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At g-laderen koster 26500,- ny må jo være en god grunn, og at du kan bygge turbo til litt over 10t.

 

Passat G60'er er jo ofte ikke verdt like mye som en g-lader lenger.

 

Når du skriver søknad legger du til grunn at du ikke bruker alt for stor turbo, som på samme ladetrykk som g-laderen (0.65 bar) gir ca 160 hk, og at du bruker den orginale chippen/motorstyringen, slik at utslippene skal bli omtrent de samme som for en orginal G60

 

Det er mine tanker om emnet i hvertfall

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte litt på om å få tak i en org 1,8 turbo motor å sette inn istedet da..der er alt org..bare ha papirene fra bilen den kommer fra..den er alt ok..

 

men skulle funnet en motor som matcher innsprutsystemet jeg har..bare å bytt hjerne!!ev progamere om..eller sette motoren å drivverket i en 88 eller eldre..

 

trodde ikke det skulle være så vanskelig når den er overladdet fra før??men har også lest at ved samme ladetrykk på turbo yter motoren ca 180 hk??g-ladern bruker ca 20 hk påståes det!!er dette sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At g-laderen koster 26500,- ny må jo være en god grunn, og at du kan bygge turbo til litt over 10t.

 

Passat G60'er er jo ofte ikke verdt like mye som en g-lader lenger.

 

Når du skriver søknad legger du til grunn at du ikke bruker alt for stor turbo, som på samme ladetrykk som g-laderen (0.65 bar) gir ca 160 hk, og at du bruker den orginale chippen/motorstyringen, slik at utslippene skal bli omtrent de samme som for en orginal G60

 

Det er mine tanker om emnet i hvertfall

 

 

mener du å bruke den orginale chipen??bør en ikke ha en som er beregnet for turbo da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår