Gå til innhold

RS Motor?

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Leste litt på nybilspesifikasjoner på finn.no nå, og det er nok akkurat samme motor tenker jeg. Men det står der at det er 4 ventiler pr sylinder på 140 tdi, mens det er 2 på 170 RS, noe jeg mener er feil... Så hvis det andre som står der stemmer, så er nok motorene ganske like, med unntak av hk og nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig med det i 4 sylindrede motorer visstnok. Har noe med kompresjon å gjøre, uten at jeg skal skryte på meg for mye. Så tror faktisk at det er 8 på begge motorene. Common Rail, eller CR som du nevnte istad, er visstnok nyeste teknologi innenfor dieselmotorer, med høyere trykk på dieselpumpe og sånn. Hvis non som kan dette vra, leser dette, så er det bare å korrigere/opplyse. Men mener at dette skal stemme sånn ca bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva betyr DPF PLUS?

Bilen min er en OCT. STV RS TDI DPF PLUS (ifølge kontrakten).

Vi hadde en liten diskusjon i går der det blev satt spørsmålstegn hvis bilen min har den nye CR motoren eller den gammle med pumpedyser...

 

Fikk og høre at CR ikke kommer før seinere i år, stemmer dette?

 

Grunn til at jeg spør er rett og slett fordi jeg vil ha et bra svar hvis noen spør meg igjen :D

Vil ikke være NOOB hvis noen spør noe om bilen min... hehe ;)

 

Og husk...for at jeg skal klare av å briljere foran vennene mine så må det ikke gjettes her, kun hard facts!

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er en OCT. STV RS TDI DPF PLUS (ifølge kontrakten).

 

Fikk og høre at CR ikke kommer før seinere i år, stemmer dette?

 

1. RS ble nylig introdusert med DSG girkassen, har du dette er det garantert commonrail motoren. Hvorvidt det automatisk er CR på motorene med manuellkasse også nå er jeg litt usikker på.

2. 2.0TDI 140hk CR kommer etter all sannsynlighet med facelift av dagens Octavia (september?).

3. Samtlige Octavia fikk tilleggs navnet plus i modellbetegnelsen for et års tid siden. Akkurat hva det innebærer på RSen er jeg litt usikker på (selger svært lite av de), men på Elegance -> Elegance plus betød det at Xenon, skinn på ratt og håndbrekk ble standard og ikke lengre opsjon. Ergo, det som menes er at du har en RS plus, med Diesel Partikkel Filter

 

Tror jeg ville spurt forhandler om de kunne sjekket om du har CR eller PD, eventuelt hatt chassisnummeret klart ved henvendelse.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår