Gå til innhold

Problemer med min vectra A 2.0, 8.v

Ranger emnet


Eirik jarl

Anbefalte innlegg

Hei jeg har problemer med overoppheting når jeg setter på kald kjøling i bilen så koker bilen! :(

 

IMG_3902medgulpil.jpg

 

er det her Termostaten ligger (svak tynn ring med pil på bilde)?

 

og hva lønner det seg å lete etter når det lekker servo olje?

 

og hvor lønner det seg å kjøpe nye deler til en Opel vectra A ?

 

takker for råd og tips på forhånd :)

Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du har rett i at det er der termostaten ligger. Koster 300-370kr for ein ny ein. Eg kjøpte min på "Autodeler" i bergen, de hadde på lager, dersom du har ein sånn type butikk i Hamar, så spør der:)

 

Viss du skal ha opel deler så kommer det vel an på kalla deler du skal ha, stylig? orginal deler? og kalla type "deler" tenker du på? motordeler, slitedeler eller interiør/eksteriør messig?

 

PS. termostat til denne bilen kan være vanskelig å finne på nettet, fant en engang, men da kostet den 400-500kr med frakt og mva, billigere å gå på et bilverksted å få dem til å bestille til deg, eller kanskje du er helig å de har på lager:) Husk at når du skal ha termostat til din bil skal den ha "beint" hus og ikke ett som går på skrå. Eg fikk feil når eg skulle kjøpe til min for 3-4 mnd siden.

 

Sånn skal huset se ut: http://www.aps.net.pl/sklep/images/opel/133804910N.jpg

Ikkje sånn: http://www.herkules.si/products_pictures/facet7.8197.jpg

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det er der termostaten ligger. Koster 300-370kr for ein ny ein. Eg kjøpte min på "Autodeler" i bergen, de hadde på lager, dersom du har ein sånn type butikk i Hamar, så spør der:)

 

Viss du skal ha opel deler så kommer det vel an på kalla deler du skal ha, stylig? orginal deler? og kalla type "deler" tenker du på? motordeler, slitedeler eller interiør/eksteriør messig?

 

PS. termostat til denne bilen kan være vanskelig å finne på nettet, fant en engang, men da kostet den 400-500kr med frakt og mva, billigere å gå på et bilverksted å få dem til å bestille til deg, eller kanskje du er helig å de har på lager:) Husk at når du skal ha termostat til din bil skal den ha "beint" hus og ikke ett som går på skrå. Eg fikk feil når eg skulle kjøpe til min for 3-4 mnd siden.

 

Sånn skal huset se ut: http://www.aps.net.pl/sklep/images/opel/133804910N.jpg

Ikkje sånn: http://www.herkules.si/products_pictures/facet7.8197.jpg

 

Tusen takk for svar Bchris, skal innom en forhandler nå til uka og høre :)

Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. virker som dere har litt peiling på dette. jeg har ein opel Vectra A 2,0i GL -95 mod. jeg har nettop kjøpt den og opplevde på vei hjem at tempføler var koplet ut. dette fikk jeg fixet. men har ein følese av at motoren ble ein smule for varm. opplever tikking fra blokka i etterkant. kan det holde med ein ventilrens her eller?

Opel Vectra A 2,0i Gl -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. virker som dere har litt peiling på dette. jeg har ein opel Vectra A 2,0i GL -95 mod. jeg har nettop kjøpt den og opplevde på vei hjem at tempføler var koplet ut. dette fikk jeg fixet. men har ein følese av at motoren ble ein smule for varm. opplever tikking fra blokka i etterkant. kan det holde med ein ventilrens her eller?

 

Hei, dette har eg opplevd sjøl. når min termostat røyk, ble bilen veldig veldig varm, og etter det har motoren begynt å tikke bittelitt ikkje så galt så har ikkje gjort noke med det enda. Men tenker å prøve en ventilrens før eg gjør noe ant:P prøv dette du og se om det hjelper:) og fortell meg om det virker:) Viss tinkkingen er høy bør du nok sjekke dette nøye og ikkje kjøre bilen før du har funnet ut av problemet:S men er nok ikkje så galt tror eg:)

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår