Finken Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Nja, nå har jeg vært hos en kompis og drivi med no industri spionasje, nemlig rappa tenningskurve og bensin kurve ifra en grom rally nasjonal motor, skuffa det inn i boksen min og jaggu blei det ikke no mer respons og greier, syns den svarer bra på gassen, men må nok justeres litt mer her og der, det mappet er jo egentlig til en ganske så grommere motor. Bråker no jævli med bare grenrør, så vi fikk kasta på en lyd demper ifra no tidligere prosjekter og da høres den sånn ut, kun en meter med eksos da, men sånn høres den ut http://www.youtube.com/watch?v=YvLtnQtA9bo Er no stikkflammer, men dem skal få bli der, kansje legga opp så dem blir større. he he Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 dette blei bra altså, grom låt og mandig med litt god pølsevarmer når du slipper gassen:) Gleder meg til å se deg ratte beistet på veien;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Var hos pedersen og henta 3 toms jt eksos i går som jeg og ruzlebiff fikk montert i går, ekke helt sikker på åssen lyden blei, for jeg sto for det meste forann og holdt motoren igang og det bråker så jævli fra traktene, el det er jo forsåvidt musikk i mine ører, men man hører liksom ikke så mye annet. Prøve og få mappa litt bedre i helga, må få lagt inn kaldstart og få den til og gå litt penere på tomgang, samt litt finjustering hele veien. Kammen er vel kansje ikke den helt optimale for pen tomgang, men gjøra et forsøk. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Gromt gromt. Tenkt no på hvordan du skal gjøre det med panser/filtere osv hvis du/(skal du forresten?) bruke den på vinteren. Står kanskje tidligere i tråden men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Har sitti sånn svær luftfilter boks rundt traktene før, men den var så stygg og blir såpass stor at den stikker sikkert 10 cm over panseret. Tenkte jeg sku bruke sånne "sokker# ifra piper cross og tre over traktene, heise panseret i bakant og håpe på at det går, hvis ikke så må jeg skjæra i panseret Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Kult prosjekt, suge motor er bare rått :D Driver selv på med en B23 2,6L sugemotor :) Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Jeg syns sugemotor er drit tøft, gleder meg til og få brukt den litt, blir det så tøft som jeg trur så blir det hel værst sugemotor neste gang. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Gromt med sugis:D Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Lenge siden jeg har skrivi no her nå, har forsåvidt ikke fått hjort så veldig mye, men litt har det nå skjedd. Har fått på 3 toms jt eksos med 2 lyd dempere, blir fresk låt i den. HAr henta meg en delebil, så fjørbein, tannstang og bærebruene jeg laga til er på plass. Harde foringer sitter i hele forstillinga og harde foringer till bakstillinga ligger hos en kompis. Men, blei fort slutt på morroa, starta opp her om dagen, gikk på tomgang og så plutselig en skikkelig stygg lyd, hørtes ut som ventiler som slo nedi, reiv av toppen og det stemte, eksos ventilen har så vidt vært nedi stempelet, men ser ut til og ha gått bra. Er usikker på hva som har skjedd, men regner med at det er kilen på reimhjulet i bånn eller den splinten som holder kamdrevet det har skjedd noe med. Har bestilt ny topp,innsug og eksos pakning og satser på og få satt den sammen til helga igjen. Har satt opp garasje, derfor det har gått tregt med bilen, men ålreit og få tak over huet når man skrur. Ikke helt ferdig med garsjen enda, men taket er ihvertfall på. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 da har gutten fått ordna seg skikkelig skruplass også ja;) Gratulerer med nesten ferdig garasje ;) Låter fint av motoren :D Kaller man det sugis om man har insprut? (så vidt jeg har skjønt har du fk dyser og rail?) Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Kaller man det sugis om man har insprut? (så vidt jeg har skjønt har du fk dyser og rail?) så lenge det ikke er turbo så er det en sugemotor. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Alle motorene som ikke har turbo/kompressor suger.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Alle motorene som ikke har turbo/kompressor suger.. :) Ha Ha. Ja, er kjekt med garasje, ålreit og få hengt opp alt verktøy og få litt system. Har fk rail og hadde fk dyser, men har bytta ut dysene med noen 550 dyser ifra en mazda gruppe a bil. Men, fuel railen er no teit i utforminga, så blir nok en fuel rail ifra nuke og ny justerbar regulator. Blir ikke kappa no mer bak, når det skal gjøras no med fjører og demoere her neste gang så blir det coilovers. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Nei, det ser fett ut.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Har vel ikke sagt jeg skal ha den lavere forann, men gidder ikke og kappe av hele fjøra, må jo sitta på veien, skal jo misbrukes. Det jeg sa var at neste gang det skal gjøras noe med fjørene eller demperne så blir det bytta ut med coilovers og justert til passe høyde. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg