Gå til innhold

4 høyttalere + sub på spiller med 1 utgang

Ranger emnet


Toppe

Anbefalte innlegg

Har en spiller med kun 1 utgang. Har planer om å kjøpe en ny en en dag, men det blir ikke akkurat nå.

 

Har et sett med høytalere framme og et sett 6x9 bak. Har også en sub. Settet framme går på spilleren, mens 6x9 og sub skal gå på forsterkeren. Er en 4-kanals forsterker.

 

Hvordan kobler jeg det?

 

(Da tenker jeg mest på sub'en.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterker: Ultimate T2-2450

http://www.carreview.com/mfr/ultimate/amplifiers/PRD_345375_1806crx.aspx

Dårlig link, men finner ikke så mye..

 

Sub: http://www.ultimate-sound.com/products_t2_subwoofers.html

10" tommeren der

 

6x9: Noen relativt kjipe jeg kjøpte av naboen for 400 kr, men de funker rimelig bra. Er så godt som ubrukt.

 

 

Du uthever at jeg skal kjøre fronthøytalerne på forsterkeren. Var det bevisst? :wonder: Framme er det foreløpig orginalhøyttalerne som står i, men de vil bli byttet ut. Nå går de på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fronthøyttalere foran til noen bedre, og så kjører du disse på forsterkeren, ikke 6x9"'erne. De kan du heller kjøre på spilleren hvis du ikke har flere forsterkerutganger å ta av.

Fronthøyttalerne dine har mye mer å si for lydbildet enn det høyttalere i hatthylla har, derfor bør de prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. mulig det er et poeng. Det blir mye kabel-trekking, da. Kabler fra spiller til 6x9" bak og fra forsterker til høyttalere framme. Men de går jo parallelt, så det er jo bare jobben en gang. Så kan jeg legge en signalkabel til i samme slengen, til jeg får en spiller med to utganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår