Gå til innhold

Fra Turtle til Meguiars

Ranger emnet


smellycat

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil bare få si takk til forumets detailere....

 

Etter lang tid med knot&strev med TW produkter, kjøpte jeg etter å ha lest her følgende

 

Alle tre trinnene med lakkrens,polish og carnuba-wox

Scratch-X

Next, Gen interiør pleie

applikatorer

fiberkluter

og til slutt den vanvittige håndduken som man tørker av vaskevann med, og som jeg ikke husker navnet på i farta.

 

Testa på deler av fruens superherpa VW Polo,(levd på kaldavfetting&høytrykk+panglans) og det må jeg si -

 

Det var betydelig forskjell i både pålegging, fjerning og ikke minst resultat fra da jeg la TW på min XC70 sist.

 

Var litt skeptisk til virkningen med scratch X men den fungerte faktisk, og det feltet av panseret jeg behandlet med dette hadde klart færre småriper enn den andre halvdelen som bare fikk tretrinnsbehandlinga. (jobba hardt og lenge med scratch x)

 

Jeg har prøvd litt forskjellig rundt om på bilen, og det virker som om lakkrensen er helt essensiell for å få den dype varme glansen(men det visste nok alle her fra før, unntatt meg)

På en av bakdørene klinte jeg bare på voks (trinn3) og det var betydelig forskjell i finish i forhold til der man hadde brukt lakkrens og deretter polish før voksen.

 

På et annet felt kjørte jeg lakkrens, og deretter bare voks, og resultatet ble bortimot like bra, men det skal bli artig å se hva som skjer med holdbarheten på de forskjellige feltene.

 

Et av poengene for meg er at ting skal gå hurtig og levere et akseptabelt resultat, og jeg tror faktisk at til tross for at vi snakker om tre forskjellige trinn så går dette likevel raskere enn å kjempe mot pigmentvoksen fra TW som klumper seg, og støver fryktelig.

 

Ikke ofte en gammel 40-åring som meg blir stående å glo på en bil å småknise, men det skjedde nå nettopp...

 

Har en følelse av at dette her kommer til å bli dyrt....de hadde mye snacks der jeg handla i dag.

 

Jeg er godt fornøyd med bumpershinen til TW (nanotech på rød flaske) men si meg er det noen som har erfaring med Meguiars Gold Class Trim detailer ?

 

mvh ståle:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra Turtle sin bumpershine til Meguiars Gold Class Trim detailer, og jeg kommer ikke til å gå tilbake til turtle for å si det sånn. Finnes sikkert noe som er bedre enn den igjen men har ikke prøvd så mange varianter.

 

Den følelsen om at det her kommer til å bli dyrt stemmer ganske bra...grattis med ny hobby:D

 

Et par linker som kan være verdt et besøk:

 

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/

 

http://cpanel13.proisp.no/~detaiprv/forum//index.php?act=idx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim detailer'n har en holdbarhet som få kan sammenligne seg med.. testet for noen år siden det meste av kjente vinylprodukter som finnes i markedet her hjemme på en vinylfanger på en gammel VW Golf, og allerede etter noen uker var det meste av produkter helt borte. Men året etter kunne man fremdeles tydelig se skillet fra der fangeren var behandlet med trim detailer...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bumpershinen til Megs har jeg ikke testet, har fått noe voks på sidelistene så de er hvite. Tar den det?

 

Ikke mye rens i den, så det kommer an på type voks...

Men det er da heller ikke noe problem... rapp en av sminkefjernings-serviettene til dama og tørk av voksen B)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår