Gå til innhold

Buick GNX

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såvidt jeg vet finnes det ingen GNX her til lands, men vet at det finns ihvertfall 4 stk '87 GN(en på Rjukan, en i Ålesund, en i Stavanger og en i en carport her på Steinkjer;-) og tror også det finnes en '86. Vet også at det finnes ett par T-type her til lands.

 

Skal du ha deg en GNX er det bare å begynne å fylle sparegrisen. Prisene på disse har steget ganske betraktelig den siste tiden. Står f.eks en til salgs på Ebay nå til $109000. Kan selvfølgelig finne de mye rimeligere, men tror nok det blir lenge til man igjen får oppleve å se denne modellen til salgs for under 40K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fint utseende på GNX, har nesten lurt på front fra en slik på buicken min, men er ikke GNX en 6 cylindra bil?

mener å huske de ikke ble levert med V8, litt synd egentlig, Buick hadde tilgang til turbo V8'er på den tia, 301 motorene, meeen.. tror nesten V6'ern er bedre enn en 301 :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buick brukte en 231cid v6 på disse turbo utgavene av regal. Oppgitt effekt i '87 var 245hk og ca 480nm for GN utgavene, mens GNX var oppgitt til 276hk og omtrent samme dreiemoment som GN. 0-60mph ble testet av "Car and Driver" til 4,9sek for GN og 4,7sek for GNX. Og denne motoren ble også brukt i '89 på turbo utgaven av Trans Am. Denne motoren har nok fått ett langt bedre rykte enn 301 turboen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det er buick regal du å har..

 

nei, en Buick Century, men det er så og si samme bilen, utenom no karosseri deler, er tilogmed samme innredninga.

 

Century, Malibu, Cutlass, Monte Carlo, Grand National, Regal, GNX, er alle ganske så identiske biler på 80 tallet.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, en Buick Century, men det er så og si samme bilen, utenom no karosseri deler, er tilogmed samme innredninga.

 

Century, Malibu, Cutlass, Monte Carlo, Grand National, Regal, GNX, er alle ganske så identiske biler på 80 tallet.

 

oki..du har vell ikke tilfeldig innmat til dørene liggende, trenger de som er beregnet for vindusmotor, må være til en 2 dørs.

 

det skal vist være en Grand National jeg har etter det jeg fikk opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..du har vell ikke tilfeldig innmat til dørene liggende, trenger de som er beregnet for vindusmotor, må være til en 2 dørs.

 

det skal vist være en Grand National jeg har etter det jeg fikk opplyst.

 

Har du en Buick Grand National? Årsmodell? Noen bilder av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand National ble produsert i kun 215 eksemplar i '82. Og av de var det kun noen få igjen som ble levert med 3,8 liters turbo motoren. De fleste ble levert med en 4,1 liters forgasser motor på 125hk(turbo utgaven hadde 175hk). Send meg VIN nummer så skal jeg se om jeg kan finne ut hvilken utgave av regals det er du har.

 

Fin bil du har forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand National ble produsert i kun 215 eksemplar i '82. Og av de var det kun noen få igjen som ble levert med 3,8 liters turbo motoren. De fleste ble levert med en 4,1 liters forgasser motor på 125hk(turbo utgaven hadde 175hk). Send meg VIN nummer så skal jeg se om jeg kan finne ut hvilken utgave av regals det er du har.

 

Fin bil du har forresten:)

 

 

takker..

hvor finner jeg VIN nummer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår