Gå til innhold

Vi vet ikke hva vi selger, men vi vil gjerne ha pengene dine...

Ranger emnet


TransMedia

Anbefalte innlegg

Litt humor i hverdagen er alltid godt, men en dyp undertone av alvor fra min side her... firmaer med likegyldighet overfor egen profesjon er noe jeg misliker sterkt. Overskriften burde kanskje heller vært "Vi driter i hva vi selger, bare dere kjøper det av oss!" men jeg får legge godviljen til, det er jo sommer. :)

 

Leste Citroens 2008-brosjyrer til frokost i dag, og C-crosser har et NaviDrive som tilleggsutstyr:

"Ettersom modellen er utstyrt med kompatibel CD/Mp3, kan man se DVD-filmer når bilen står i ro."

 

Mulig en oversettelsesfeil, men jeg greier ikke helt å se hva det kunne vært originalt. Om dette er sant, er det ihvertfall noe uutforsket med Mp3-koden som nok de færreste har oppdaget ennå... :D Citroen alltid foran!

 

 

En klar oversettelsesfeil har derimot sony.no på vel alle bilstereoer med 1 par linjeutganger:

1 pre-out (justerbar bak/under)

 

Opplagt det må være "(Adjustable Rear/Sub)" originalt, og ordet SUB er ganske riktig UNDER direkte oversatt, men helt feil her. Og når Sony først prøver å oversette dette til norsk, hvorfor beholde det engelske "pre-out"? :D Hva skjedde med "Linjeutgang" på norsk? I det hele tatt sløvt!

 

 

I forbindelse med trådens overskrift kunne jeg ellers nevnt en konkurrent som åpenlyst i dette forum har nevnt et par produkter fra "Merke X" ikke er bra, og det er jo forsåvidt fair nok å mene dét åpenlyst, men hvorfor han da selger disse i nettbutikken sin fikk jeg aldri svar på... :D ... men jeg får vel la være å sparke nedover. ;) I så måte kan vel nesten hele Norges elektrobutikker nevnes, de råder jo heller folk til å kjøpe "en bedre TV enn den dritten der" når folk kikker på en billig TV de har utstilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av bilstereo, men på dignoseutstyret til Ford får man når man kobler seg til bilen opp biltype, motortype, girkasse osv. Er bilen utstyrt med manuell girkasse kommer det opp: Girkasse: Håndbok. (Manual)

Og motoreffekten oppgis slik: Strøm: 90 PS (Power)

Oversetting er noe dritt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony har jo masse morsomt! De selger bl.a. "undervannsforsterker" og "undervannssubwoofer". Alle subwooferne i XS-serien selges forresten "uten deksel", men med "bakdeksel med magnet". Nominell og maksimal utgangseffekt har de også. Ikke verst :D

 

Fra spesifikasjonene til XS-L104P5B (hva er galt med å gi produktene sine forståelige navn?):

 

- Kassetype: ja

- Åpen type: nei

- Membranmateriale: med polypropylen

 

EDIT: Hirr... XS-F1335er i følge Sony en "3-veis koaksial"... Markedets eneste treveis toveis? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av bilstereo, men på dignoseutstyret til Ford får man når man kobler seg til bilen opp biltype, motortype, girkasse osv. Er bilen utstyrt med manuell girkasse kommer det opp: Girkasse: Håndbok. (Manual)

Og motoreffekten oppgis slik: Strøm: 90 PS (Power)

Oversetting er noe dritt

Hehe! Tror du jeg flirte første gang jeg koplet på IDS da den kom ut, og fikk se dette! Hehe. Er mye rart. Er mange andre rare oversettelser også i IDS`en.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Hirr... XS-F1335er i følge Sony en "3-veis koaksial"... Markedets eneste treveis toveis?

 

Er den ikke 3 veis da?

Høyttalersystem

 

Chassis

3-veis koaksial

 

Størrelse (cm)

13

 

 

Generelle spesifikasjoner

 

Toppeffekt, IEC 268-5 (W)

160,0

 

Nominell effekt, IEC 268-5 (W)

40

 

Frekvensrespons (Hz)

35–26 000

 

Følsomhet (dB/W/m)

90,0

 

 

Basshøyttaler

 

Membranmateriale

HOP (High Oriented Polyolefin)

 

Magnetmateriale

Ferritt

 

Membrantype

Membran

 

 

Mellomtone

 

Membranmateriale

HDLD: høy tetthet og lagdelt membran

 

Diameter (cm)

3,5

 

Magnetmateriale

Neodym

 

Membrantype

Membran

 

 

Diskanthøyttaler

 

Membranmateriale

PEI

 

Diameter (cm)

0,6

 

Magnetmateriale

Piezo

 

Membrantype

Dome

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.

Kanskje litt upassende å henge ut en *host* konkurrent, men når en "nettauksjon" først vil gi inntrykk av at man kan dette, burde man prøve litt hardere... og det er jo gjerne forumbrukere og godhjerta bilstereobutikker som ender opp med å måtte veilede Netthandelens kunder i etterkant. Noe som selvfølgelig er trivelig, men det er vel tross alt Netthandelen som må ta ansvar for slikt?

Jeg kan nok ellers være svulstig selv i mine produktomtaler av og til, men føler jeg vet hva jeg selger i det minste.

Bassen som kommer ut av denne 12 tommers subwooferen er lavfrekvent, ren og og høytspillende. Den gir hele 1700 watt musikkeffekt eller 600 watt RMS
Er visst ikke så nøye med en forsterker her... her kommer det ut bass, både lavfrekvent (i mangel av det hittil ukjente fenomen "høyfrekvent bass" sannsynligvis), nyvasket og høytspillende. At det er forsterkeren som i første rekke bestemmer hvor høyt og ikke minst hva en høyttaler gjengir, er visst mindre viktig her. ;)

 

Og man er ellers ytterst pedagogisk med hva en subwoofer er, noe som er vel og bra for de nok lite bilstereo-interesserte Netthandelen-kundene, men at det kreves en kasse i tillegg og ikke minst en forsterker lar man være å nevne til potensielle kunder. Og at subwooferen skal spille fra 200Hz og nedover... vel vel.

 

Og igjen en høyttaler som gir effekt ut... med to sånne i bilen frykter jeg Netthandelen mener man har et stereoanlegg på 3400watt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår