Gå til innhold

Dynamostøy!!!

Ranger emnet


trusestrikk

Anbefalte innlegg

Har tidligere prøvemontert den ene stereoforsterkeren og da funka alt som det skulle. I helga har jeg montert alt det andre og alt funka fint fint... Helt til jeg starta bilen! Kjempehøy ladestøy! Har prøvd ny jording til batteri og spiller uten forbedringer. Har også lagt opp en signalkabel uttafor bilen uten at det hjalp. Ribba alt av stereo og prøvde igjen med bare denene forsterkeren men det hyler noe forferdelig!

Hvis jeg fjerner jordinga fra spilleren så forsvinner lyden ulydene men da også all musikk! hvis jeg napper ut signalkablene forran ved spilleren forsvinner også ulydene.

 

Hva er galt?

 

Jeg begynner å bli lei av å feilsøke! alt virka jo for noen dager siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med SAMME jordingspkt på spiller og forsterker(e). Trekk en tynn kabel(2-4 kvm) mellom jordingspkt for forsterker, og spiller, eller vise verca, og sjekk om du hører forskjell på støyen.

 

Spiller/forsterker skal ha samme jordingspkt - fortrinnsvis i batteriet.

 

Læs hær:http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID

 

Søk også på forumet på "brendte jordbaner" el "dynamostøy". Det finnes en drøss tråder om dette problemet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Minus-/jordingskabelen til forsterkeren... virker som den tar jord gjennom signalkabelen og ikke gjennom Minus-kabelen slik den skal.

 

Sånne feil kan vistnok også ødelegge no jord forbindelser i spilleren som kan skape sånn støy senere etter at den egentlige feilen er fikset.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagligt brent jordingsbane i spiller. (på signalutgangen) Har vært borti det på nokre pioneerspillere. Grunnen til feilen er antagligt dårlig jording eller at det har vært styrt på med anlegget når strømmen er på. Hugs å koble vekk minusen på batteri ved stereotilkobling. DETTE GJELDER ALL TILKOBLING!!!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår