hvarland Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Skal snart til med to barne seter i baksete... eldste jenta på 8 år er ikke fornøyd med situvasjonen og har lagt frem krav om pappa kjøper ny bil.. :-O Så... hvis jeg ikke skal ha en 7 seter hvilken bil kan jeg gå for der jeg får bedre plass en i en 98 passat stasjonsvogn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Vet en jeg jobber med kjøpte MazdA 6,han hadde visst prøvd et par biler før han fant noe det funka i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-carina- Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Siste nummer av Bil (7-2008) hadde en test av 10 stasjonsvogner med nettopp blant annet tanke på baksete-plass... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Det finnes to utmerkede biler på (brukt)markedet som faktisk har 3 seperate stoler foran pluss 3 seperate stoler bak. Og takket være litt større bredde enn biler flest, så er det snakk om fulle voksenseter med plass til både skuldre og albuer. I de kan man faktisk ha 3 barnestoler i baksetet hvis man vil. Pluss bagasje bak setene. Den ene (originalen) er sær og italiensk (Fiat Multipla), den andre (kopien) er snusfornuftig og japansk (Honda FR-V). Begge blir elsket (av eierne og deres familier) og hatet (av de som ikke skjønner bæra). Begge har bedre kjøreegenskaper enn man skulle tro og begge er lette å leve med. Fiaten ble aldri lansert på det trauste norske markedet (her er det kun mulig å selge biler som ligner på alle andre), men nede på kontinentet var Multipla faktisk bestselgeren blant MPV-ene i flere år på rad, selv før faceliften. FR-V ble faktisk forsøkt solgt i Norge, men få oppdaget bilen det året den var her. På det norske bruktmarkedet finnes det likevel flere Fiater enn japanske kopier, på grunn av privatimport. Vanlige stasjonsvogner er sikkert vel og bra de, men de har ikke noe bedre bakseteplass enn sedanversjonene av de samme bilene. De fleste mini-MPV-er er kun stasjonsvogner med litt ekstra takhøyde, ikke spesielt nyttig hvis det er ekstra bredde man egentlig trenger. En ekstra seterekke i bagasjerommet er sikkert greit det også, men hvor f*n gjør man da av bagasjen? I en takboks som man må klatre opp til? Det er disse grunnene som gjør at Multipla og kopien fra Honda er så glupe, de er større der det trengs, i bredden. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-carina- Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 SeaLion: Smarte disse to her var! Men vet du hvordan det er med plass i bagasjerommet til disse to? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hjulkasser tar alltid en viss plass, selv om bilen er bredere er ikke hjulkassene det. All ekstra bredde gir derfor ekstra plass, også i bagasjerommet. Jeg har ikke literantallet, men bilder sier jo mer enn tusen ord: Honda FR-V Fiat Multipla Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Vennepar kjører 07 Mondeo med tre barneseter.. Går fint det Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 En kar på jobben kjøpte en Renault Grand Scenic -02, svær bil med GOD plass. Har vært ekstremt mye feil på den, men fin og stor bil da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 den FR-V'n så ikke dom ut :) hadde nok valgt den med tanke på familie, utsende var heller ikke så ille på den. men den fiaten hadde ikke jeg vist meg på gata i.. Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Mitsubishi Grandis er vel passe stor! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg