Gå til innhold

Oppkjøringa? Hvorfor strøyk du? hva var bra?

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Bestod teoriprøven på torsdag med 16 feil. Uten teorikurs. Kun lesing på egenhånd.

Lese litt nå og da, så hele boka helga før :) Tror aldri man får noe om førstehjelp på teorien! I min bok stod det forresten ikke særlig klart om stans/vending/rygging, så det fikk jeg fort 6 feil på... skal ikke være mye usikker før det går galt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det fler enn meg som har lagt merke til den høye prosenten her på Bilforumet (som er bilinteresserte) som klarte å få lappen på første forsøk? Hittil er det over 50 som har gjort det. Jeg tror det henger mye sammen med interesse også. Folk som ikke er så bilinteresserte (mener ikke at du må henge her for å klare deg første gangen da) tror jeg har litt mindre sjanse for å klare seg. Er det fler som føler det samme?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto på første, på dagen.. tok teorien med 15 feil..

 

var ikkje nervøs før oppkjøringen, og underveis glemte eg at det var oppkjøring, kom på det mot slutten og ble litt skremt, men så glemte eg det igjen..

 

Kimoajajaj, hvis du ikkje har hatt oppkjøring endå: kjør sånn du har lært av kjørelæreren, funker ikkje å komme med noen "triks" kompiser lærer deg..

 

noe som funket for meg då: radioen slo seg på sammen med tenningen, eg skrudde ned og hadde den i bakgrunnen.. snakket med sensor.. glemte at sensor ikkje var en av de 3 kjørelærerene eg kjørte med til sammen

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

veldig mye på hvem du har da...

eg strøk pga akset for seint opp på innkjørining på motorvei....

var ingen trafikk, ville ikke max gasse, så kjørte normalt opp i fart-

dette var da krise.... var noe annet dill og med aksen var hovedgrunnen.. (da hadde eg en som kalles bare for "strykebrette)

 

 

2. gangen strøk eg pga var for sein med blinklys. denne eppisoden synes han var så skremmende at han valgte å stryke meg pga det.... arg

 

3 gang. en normal sensor. jippi, bestod.

 

Det var strykejernet som strøk han i klassen min som skvetta på ei gammel dame... Hun ble våt på skoene stakkar....

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde oppkjøring på bil sommeren 1999. To negative og to positive anmerkninger:

 

+ Flink til å bruke speil.

+ God til å forutse situasjoner.

 

- For stor fart inn mot kryss/rundkjøringer.

- Tendens til å ligge for nær bilen foran.

 

Besto uten problemer. Den tekniske delen gikk ut på å finne dekkdimensjonen i vognkortet, sjekke dekkene og forklare hva som skjer hvis man kjører med for lite luft..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk, hadde en sur gubbe som sensor som ikke sa en drit.

 

Etter 5 min kjøring stoppet jeg ikke for ei dame med barnevogn som skulle over veien, og sa da høyt "Nei faen, det var det"

 

Resten av kjøringa brydde jeg meg egentlig ikke så mye om for var sikker på at jeg hadde stryki.

 

Når jeg var ferdig sa gubben at jeg egentlig skulle stryki pga kjerringa som skulle over veien, men jeg hadde nevnt det høyt når det skjedde og at resten av kjøringa var feil fri (Slutta å være nærvøs etter den nesten på kjøringa)

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) fint at alle består.. !

 

Jeg vet ikke men jeg har en tendens til å glømme av hvordan det egentlig er å kjøre her i byen hvor det er trafikk og slikt, som ikke finns hjemme hvor jeg har vokst opp:) Hver gang jeg setter meg i bilen så får jeg liksom en liten "aha" opplevelse hehe:)

 

Utrolig hvor lett det er å se på når andre kjører bil...

 

Jeg tror ikke jeg blir å få noen store feil, håper hvertfall ikke det, men jeg tror nok der kommer til å bli nokså mange små anmerkninger..

 

vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sensoren jeg fikk hadde kjørelæreren klaget på mange ganger så han var med på oppkjøringen. Jeg fikk en del 1`ere pga blikket og en 2`er. Den fikk jeg i en 30 sone. Jeg skulle ut i et kryss og jeg så en bil ca 50m fra meg så jeg khørte. Han hadde også vikeplikt for meg. Kjørelæreren sa at andre sensorer ikke hadde gitt meg en 2`er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

Hvilke momenter er det viktig å få med under de forskjellige kategoriene:

 

Styring,bremser,dekk,(lys)

 

Styring:

dødgang på rattet, maks 2-3cm

om bilen styrer beint (retningsstabil)

selvoppretting

servoolje

sjekke om servoen virker

(samme prinsipp som sjekk av bremsekfraft forsterker)

 

Bremser:

sjekke bremseveske nivå

pedal full effekt før 2/3 vandring

bremsene tar slik de skal, mest på fordekkene

Pumpe pedalen hard og holde den med "100kg" trykk i 5 sekunder og kjenne om den siger inn

sjekke bremsekraft forsterker

 

Dekk:

Sommer 1,6mm mønster

Vinter 4mm mønster

For mye luft, slitasje midt på

For lite luft, slitasje på sidene

Passelig luft, passelig slitt

Lufttrykk

 

Noe jeg har glemt?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Tromsø også - i mine dager når det var feil med poeng fikk man en toer for å glemme å sjekke bremsekraftforsterkeren før man kjørte.

 

Simpelt å sjekke - og husk å si til sensor at du gjør det :D

 

Hold foten på pedalen når du starter bilen og hvis den siger inn så er alt i skjønneste orden (Og det er jo alltid det på kjørelærer sin bil så du kan jo bare si at den gjør det :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår