Riisern Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Har en 1981 Golf med 1,1 motor. Noen som har tips om hvordan få litt mere fres ut av den uten å utføre motorbytte? Hadde vært moro å være blandt de få som frisker opp en så liten motor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 plan toppen og sett på kvassere gasser,kvasskam,luftfilter,sportseksos. må vel hjelpe noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by pahf plan toppen og sett på kvassere gasser,kvasskam,luftfilter,sportseksos. må vel hjelpe noe Men er det verdt det? Tror du sparer litt ved å sette inn en GTI motor... du får en GTI motor for prisen av en trimkam omtrent. Mulig den har mer effekt enn du får ut av "trimmingen" av 1,1 litern din... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 sant nok, men han skulle jo ha orginal motoren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 lystgass, pøse på med bensin og et slepetau? tror ikke det er så veldig mye å få gjort... kjøp deg en gammel 2 liters volvo....bedre utgangspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riisern Skrevet November 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Påenget er at det skal være en motor ikke alle har, som er friska opp. Dette er dama som skal bruke bilen til syvende og sist så noen fartsmaskin trenger det ikke bli. Bare litt ekstra fres i bratte bakker o.l. Noen gassere, annen kam og grovere eksos skal vell kunne bli moro. Takk for tipset pahf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 np! si ifra om hvordan det går da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riisern Skrevet November 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 I`ll do :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 jeg har bare et ord til deg som vil friske opp en sånn bil, det samme som Ruud sa til meg da jeg ville trimme fiesta'n. T-U-R-B-O.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Med dobble weber 40DCOE, Schrick 306 graders kam, portet topp og grenrør burde du kunne tippe 90 hk med litt flaks Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 hvis du gjør det samme med en 1.8l 90hk hvor mange hest vil du da få ca `? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Originally posted by pahf hvis du gjør det samme med en 1.8l 90hk hvor mange hest vil du da få ca `? Et sted mellom 120-130 kanskje. Regner med du snakker om en motor som er nyere enn '85? Da bør du ikke gå for en så vass kam. 240-268 graders durasjon er det beste. 1092 cc HB motoren er jo grei å trimme (som 1,1L) har bra forbrenningsrom i toppen, men litt for trange kanaler. Kan borres opp til 1272 cc slik som HH motoren som er den av small blokk VW motorene som har de beste forutsetningene. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Min '82 Polo med samme motor klarte 156 km/t på nåla - heeeelt utrimma :D Det holdt - med utrimma kjøreegenskaper :cool: Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Originally posted by Kid-A Min '82 Polo med samme motor klarte 156 km/t på nåla - heeeelt utrimma :D Det holdt - med utrimma kjøreegenskaper :cool: GTI/G40 bremser er bra og ha........ Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 er en 87mod som har gått 220k. Toppen er plana fra før av. Hva vil det koste meg da ca? litt lyst til å gjøre noe med motoren. men må vel skifte bremser el .no ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg