Gå til innhold

Spørsmål ang MP3 og CD-R plater..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Skal brenne ut ei cd-plate med MP3-filer på, og i den forbindelse lurte jeg på om det er noen muligheter for å få "en haug" med mp3-filer på ei plate som tar 700MB. Om jeg gjør det på den "vanlige" måten i Nero, får jeg rundt 160-180 sanger på ei plate.

 

Noen måter å få over 200 sanger på samme plate uten å gjøre platen uavspillbar på en vanlig CD/MP3 spiller? Tenker da ikke på DVD-MP3.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Ikke med vanlige MP3'er og en vanlig 700MB's CD-R.

Det er formatet som begrenser det.

Kapasiteten til en vanlig cd er ca 700MB, gjennomsnittelig mp3'er ligger på rundt ~4MB, det gir 175 tracks/plate.

(700MB / 4MB = 175)

 

Skal du ha flere enn det, må du bytte format på enten på skiva (f.eks. DVD) eller på sangene.

Det finnes et format som heter .ogg som komprimerer, men det er et dårligere format enn mp3 for musikk, pluss at spilleren din tar det ikke.

Du kan prøve .wma, men størrelsemessig er det ingen særlige vinninger kontra mp3.

 

Det jeg har gjort, istedet for å få en spiller som tar DVD, skaffa jeg en med USB. Så får du 4GB USB minnebrikker på Komplett for 150,- og de kan du bruke om og om igjen, kontra DVD'er som stort sett er en gangs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, har du AUX inngang, kan du jo koble til MP3-spilleren din via hodetelefonutgangen på spilleren med en 3.5mm-3.5mm stereoplugg. Men da er du nødt til å bruke mp3-spilleren til å styre musikken, for AUX inngangen fungerer omtrent som en AUX på en vanlig forsterker; den sender lyd direkte til forsterkeren uten at du får styrt noe mer en lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da er jo det en mulighet..

 

men er mest intr i å få brent ut ei plate jeg.. Men jeg plages som F*** med å brenne ut noen plater.. Har Nero Burning Rom, men den funker ikke.. Når jeg har lagt til sangene, og trykker BURN, går det ett par sek, før det står Burning Failed og plata kommer ut..

 

Går det an å brenne MP3-CD med windows media player/itunes?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg plages som F*** med å brenne ut noen plater.. Har Nero Burning Rom, men den funker ikke.. Når jeg har lagt til sangene, og trykker BURN, går det ett par sek, før det står Burning Failed og plata kommer ut..
En digresjon i denne sammenheng, men les denne tråden litt, om du er glad i PC-spill fra EA og har problemer med brenning... http://http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972352
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår