Gå til innhold

Deaktivere automatisk låsing av dørene - Defa alarm

Ranger emnet


turn-in

Anbefalte innlegg

mine foreldre har akkurat d samme problemet, men har opplevd at så lenge nøkkelen står i switchen skjer ikke dette. hvor vidt det er tilfeldig eller det er sånn vet jeg ikke, men kan jo prøve hvis du har flere nøkler tilgjengelig for å åpne bilen dersom den skulle gå i lås.

Volvo for life=) We ride together, We die together;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har ettermontert Defa alarm tilkoblet sentrallåsen. Dørene låser seg automatisk etter en stund. Noen som vet hvordan jeg kan slå av denne funksjonen?

 

defa har en funksjon, som låser bilen,hvis du deaktiviserer alarmen og ikke lukker opp døren,vil den låse seg og aktivisere alarman automatisk,, hvis den låser seg når du har åpnet og lukket døren,må du kontrolere at dørbrytere er i orden,,dvs at kupelys virker ,,programeringer-bruksanvisninger mm ligger på defa.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. selv om jeg åpner døra så låser bilen dørene (og låser opp igjen umiddelbart) etter en stund. Jeg antar at det er en feil på alarmen eller dør-sensoren som er årsaken. Det spiller forsåvidt ingen rolle om alarmen er 100% bare sentrallåsen virker. Men det er utrolig irriterende at jeg må starte motoren for at denne automatiske selv-låsingen skal deaktiveres. Det er derfor jeg spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

defa.com, for guds skyld... står en veldig grei steg-for-steg bruksanvisning der. Tatt rett fra hukommelsen:

Av og på med tenningen fem ganger.

-Legg inn defa-koden din ved hjelp av antall blink i lysdioden.

-Gå inn i rett meny ved hjelp av antall blink i lysdioden.

-Deaktiver funksjonen ved hjelp av fjernkontrollen.

-Ferdig.

 

Tar deg ca to minutter, men husk å ha både den bruksanvisningen og defa-koden foran deg.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår