Jump to content

trbakkel

Bruker
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

About trbakkel

  • Birthday 03/12/1968

Contact Methods

  • Bosted
    RAUFOSS

trbakkel's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Hei skodaracing, svarer ikke du her. Er det da noen som vet hans navn eller har kunnskap om dette? Min e post tronebak@online.no Mobil 99101288 virker som du kan litt voyager og startsperre. Jeg har mistet alle mine nøkler til voyager 00 modell. Har nøkkel uten chip men da starter og stopper den grunnet startsperre. Er det mulig å komme rundt denne startsperren? Hvordan fungerer startsperren? Har flyttet over hjerne, startsperrebox,tenningslås, og instrumentpanel fra min delebil. Men ararm set blinker og den vil ikke starte i heletatatt nå. Prøvde å bytte tilbake til gamle men starter ikke med den heller nå. Har en bil som er i orden og målt litt på den. der blir magnetventilen stående med strøm på med tenningen på og rele fjerner strøm etter en tid. Starter jeg den blir den stående med strøm hele tiden å ventil oppe. Prøvd å koble strøm på den hele tiden på bilen som ikke starter så ventilen blir stående oppe. men fyrer ikke allikevel. Hva mer er deti sperren som hindrer oppstart?
  2. Hei skodaracing, svarer ikke du her. Er det da noen som vet hans navn eller har kunnskap om dette? Min e post tronebak@online.no Mobil 99101288 virker som du kan litt voyager og startsperre. Jeg har mistet alle mine nøkler til voyager 00 modell. Har nøkkel uten chip men da starter og stopper den grunnet startsperre. Er det mulig å komme rundt denne startsperren? Hvordan fungerer startsperren? Har flyttet over hjerne, startsperrebox,tenningslås, og instrumentpanel fra min delebil. Men ararm set blinker og den vil ikke starte i heletatatt nå. Prøvde å bytte tilbake til gamle men starter ikke med den heller nå. Har en bil som er i orden og målt litt på den. der blir magnetventilen stående med strøm på med tenningen på og rele fjerner strøm etter en tid. Starter jeg den blir den stående med strøm hele tiden å ventil oppe. Prøvd å koble strøm på den hele tiden på bilen som ikke starter så ventilen blir stående oppe. men fyrer ikke allikevel. Hva mer er deti sperren som hindrer oppstart?
  3. Hei johana. Er det som på min bil kan det være defekt sensor, eller ledningsbrudd. Føleren sitter bak den sorte filterboksen mellom radiator og motorblokk nede på høyreside på blokka. Går noen slanger inn på denne boksen. Fjern den så kommer du lett til. Tror denne føleren styrer når dieselpumpe ++ skal gi motoren fuel.
  4. Ok skjønte egentlig det. Men har aldri hørt om 6 sylindret Voyager diesel mellom 96 og 97 modell Derfor ble jeg usikker på om det fantes to typer 4 sylindrede diesel av 96-97 modellene.
  5. Hei det er jo en 97 modell 2.5TD 4 sylindret. Hvor står eventuelt R4 er listet under NI mens V6 er I.
  6. Nå har jeg igjen fått bekreftet fra Meldal import av en som har jobbet med Voyager at denne motoren skal tåle regkjede havari. Så håpet flere kunne bekrefte dette før jeg går til innkjøp av registerkjede. Her er svaret fra Meldal Import. hei, disse motorene tåler som oftest havari av kjede. har jobbet mange år på chrysler, og kan aldri huske at vi skiftet ventiler på disse motorene. http://www.maldalimport.no/upload_dir/p ... ransparent).png Mvh Kjell Åge Maldal
  7. Hei har en 97 modell Chrysler voyager 2.5TD motor som registerkjedet har røket på. Har hørt at disse motorene som regel tåler registerhavari uten at det skjer noen skader på ventiler. Noen her inne som har erfarng med dette?
  8. Hei som tittelen sier har en brukket plugg hette hoppet av, og kortsluttet styrestrømmen til gløderele. Jeg har sjekket alle sikringer inne i bilen og de i boksen i motorrommet. Men de er hele alle sammen. Noen som vet hvor sikringen eventuelt sitter til gløderele? Har sjekket på min 96 modell Voyager, og den har konstant styrestrøm inn på rele. Så jeg har midlertidig koblet egen styrestrøm inn på gløderele så det funker som det skal. Men skulle gjerne ha fått strøm igjen gjennom originalkabelen til gløderele.
  9. Fant problemet. Var brudd i kabelen til chrankshaft sensoren. og ikke speed sensoren som odb måleren påstod.
  10. Har nå kjørt en obd test den sier feilkode p0725 Engine speed sensor improper function. Noen som vet hvor denne føleren sitter? Er det den på girkasse eller er det flere sensorer? Noen som vet om bilen vil oppføre seg slik at den noen ganger starter å går litt som jeg skrev over her?
  11. Ok da skal jeg teste ut det. Fant en side hvor jeg selv kan lese ut koder på bilen. Kanskje man slipper dyre verkstedkostnader med feilsøking-
  12. Chrysler Voyager 2.5 TD 1996 modell. Glødelampe begynte å blinke og motoren dabbet av/stoppet. Bilen starter av og til, men stopper igjen. Noen ganger går den en liten stnd, andre ganger stopper den med en gang. Noen som har tips om hva som kan være feil?
  13. Hei er det ingen her inne som vet hvor jeg finner oljetrykksføleren? Står et sted at den skal sitte bak på venstre side av motoren ved fjerde sylinder. Men jeg ser den hverken unnenfra eller ovenfra motorrommet.
  14. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil-instrumenter/Adapter-for-oljegivere-322005/ http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=28352 Voyager 2.5 td 97 mod oljelampe lyser ved 3-4 bars trykk også under kjøring med 6 bar trykk. Har ny mineralolje 10w30 og filter Er det noen som har noen tips til hva årsaken kan være? Leste litt på et annet forum se link over. Tips om defekt giver men finner ikke den. Hvor eksakt sitter den. Ses den unnenfra motorrom eller ovenfra motorrom? Jeg har montert oljetrykksmåler fra biltema. se link over. Denne måleren har i 2 år vist et trykk på 8-9 bar ved kald motor tomgang og kjøring. varm motor på tomgang 3,5-4 bar. og ved kjøring varm motor 5-6 bar. Kan det skje at det er bra trykk mellom blokka og filter der giver sitter enn der hvor orginalgiver for lampe sitter? Hadde av toppdekslet og alle vipper og tilhørende muttere satt fastskrudd.
  15. Bilmerke: (CHRYSLER) Modell: (VOYAGER) Motor: (2,5 TIL 3,3) Årsmodell: 1991 TIL 1998 Kilometerstand: ? Problem: (HAR EN CHRYSLER VOYAGER FRA FØR JEG ER VELDIG FORNØYD MED. MEN DET ER SÅ MYE MENINGER OM DENNE BILEN AT JEG GÅR SURR. NOEN MENER AT ER DET REGISTERKJEDE PÅ DEN SÅ TRENGER DET ALDRI Å SKIFTES MEN SER PÅ NETTET AT DET ER BYTTET PÅ MANGE AV MODELLENE. HVA ER RIKTIG OG HVILKE MODELLER HAR REGISTERKJEDE, REGISTERREIM ELLER REGISTERHJUL ? HVA ER INTERVALENE FOR BYTTE AV DE ENKELTE TYPER ? HVORDAN MERKER MAN AT DET BLIR PÅ TIDE Å BYTTE DET UT ? GIRKASSENE ER DÅRLIGE HVILKE MODELLER ER DÅRLIGE BÅDE AUTOMAT OG MANUELLE KASSER ? .) Mvh. Trond
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy