Gå til innhold

Clean bakluke

Ranger emnet


burnoutking

Anbefalte innlegg

Heihei

 

Skal lage til semi-clean bakluke på Golfen min, altså fjerne visker og søkket etter emblemet (som er ca 2-3 mmm dypt). Har ikke mulighet til å sveise, og da trenger jeg en annen løsning.

 

Bare sparkel vil vel sprekke rimelig kjapt? Vil det fungere å legge glassfiberstrier og polyester, eller fortserke glassfiberen med stålnetting?

 

Vet at det er best å sveise, men det har jeg ikke mulighet til. :)

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre enn å levere den hos et karosseriverksted og få den sveiset, og gjøre resten selv hvis du føler deg nogenlunde trygg på karosseriarbeid.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det blir nok både dyrt og stress. :)

 

Er rimelig dreven med sparkel ja, har bare ikke sveiseapparat hjemme. Er 3M-karrosserilim og karroseriplater gudd? Skjære ut rundt visker- og emblemsøkket og lime.

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Eneste måten du skal få dette skikkelig er å sveise først så sparkle.. Jeg jobber på Heimdals Plastprodukter AS, der kom det en innom og spurte meg om ikke jeg kunne bare fylle på med glassfiber. Men den jobben tok jeg ikke på meg pga det blir et jævelig resultat! Skal man først gjøre noe så skal man gjøre dette skikkelig. Ingen vits hvis ikke! trenger ikke levere den inn hos ett karross verksted, spør noen som jobber på et mek verksted om de kan gjøre det. Tar ikke så ange kalorier og å gjør det

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør anbefale å få sveisa ja.. har netopp jort dette på en 3ergolf.. der ble hele bakluka sveisa og sparkla.. ble dritpent...får heller spørre neon om de har ett sveiseapparat og låne bort... om det er bare visker og emblem så er det jo veldig fort gjort å sveisa igjen da å sparkle.. gjør du fort på noen timer...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir gal av tullete forslag her...

 

detta bør absolutt sveise...

 

MEN, det er vel mulig å lime det...

MEN igjen... det kreves alikevel utstyr...du må eventuelt false kanten skikkelig, både på viskerhullet på skilt gropa...

Wurth har karosserilim som funker, brukt Riktig...

 

Men.. den platen du skal tette hullet med skulle alikevel bli laget av en som har karosseriverktøy...så plata får rette krommingen...

 

Å til disse som mener det bare er å fylle...

 

Har dere gjort det selv?

noen som har fundert litt på hvor kg ekstra det blir :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er sånt alle drømmer om at man kan gjøre i hagen selv, men vet godt at man BURDE sette bort..

Sucks, but thats the truth!

 

 

Er man sånn passe inkompentent og har en pluss minus 10-15 fingre, så klarer man å sveise noe slikt selv du.... ;) Blir endel arbeid om det er første gang, men er slikt man lærer av. :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp denna Polomannen med hans bakluke...

 

Han hadde fått hjelp av en hjernedød oppretter på jobben sin...

 

Joda... puttet inn 10 staver i skilt "hullet" + glassfiber sparkel og sparkel...

 

å det sprakk og boblet FØR bilen ble lakket...( bra eieren og han som gjorde jobben brukte lang tid...) :D

 

Jeg måtte til å laget ny plate med rett kromming og sveiset den inn butt i butt...tinnes skjøten etter retting og vips, så ble døre ca 6 kg lettere.... eieren bare GAPET....

 

bilderfreelmia043lite.jpg

 

Engelsk hjul... :thumb

 

a160lite.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår