Gå til innhold

Min omega b 2,5 v6 liten prosjekttråd

Ranger emnet


Terjeo

Anbefalte innlegg

Kommer nok bare til å felle det inn så jeg kan ha ølkasser over forsterkerne uten å ripe de opp hehe.

Men har tatt noen bilder, glemte selvfølgelig orntlig kamera men dete ser da det meste:

 

Sånn ser det ut baki, litt kabelrot:

DSC00484.jpg

 

Nok en gang spilleren: (det blå sterke lyse er basskontroll)

DSC00485.jpg

 

Litt annet er også gjort, hvite blinkers:

DSC00486.jpg

 

Luftfilter

DSC00487.jpg

 

pedaler hehehe.

DSC00488.jpg

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe takk, hadde test time i dag.

Var jo maks uheldig, men takla de situasjonene greit. Var fler som brøyt vikeplikten ovenfor meg.

Trange gater her, så måtte rygge en gang, og siden det var så trangt satte han kuken jeg møtte blinklyset på når jeg hadde rygga inn på den veien han skulle, så måtte fram og rygge tilbake igjen på andre veien.

 

var noen småting, lå litt nærme 2 biler, når vi skulle kjøre forbi en, og en som kjøre jævla treigt opp en bakke.

 

Ellers var det jo da, fartsgrense hehe må skjerpe meg der i morra, og ta meg bedre tid så har jeg lappen! :D

 

fant blinklys pærer forresten

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da var det på tide med en litt kjedelig update, nei har ikke kræsja:

 

Har fått alt inn i bilen og spilt en del. Men har skjedd noe rart her.

 

Min dynabel bf BF8501 går i protect med en gang jeg skrur på anlegget, hører noe slags skurring der når jeg skrur på.

Virka helt fint fram til nå, vet ikke hva som har skjedd, sjekka høytaler kabler, prøvd andre signalkabler, sjekka strømkabler.

Jording er tatt bak på en sånn plate sak, dere skjønner hva jeg mener hvis dere vet hvordan er omega er baki. Bolten går rett i kaross og gjennom den plata så skulle ikke være dårlig jording.

Det som er rart er at 2 kanalen fungrer helt som den skal, ikke tegn på dårlig strøm eller noe.

Spilte veldig lavt på vei hjem og litt rolig kjøring, så skulle jeg sku opp voulumet litt, men oppdaga at "power" på basskontrollen ikke lyste lenger.

Kjørte også litt i dag, og hørte noe skurring i bassere, men ikke noe mer.

 

Kobla av forsterkeren i dag. Men synes det er så rart at den plutselig skulle slutte å virke ettersom det har fungert helt fint fram til nå, ikke spilt spessielt hardt eller noe.

Ingen sikringer som har gått. Synes også at det er rart hvis det skulle være noe med jording, ettersom 2 kanaleren får jord fra samme punkt.

 

Har sikringer her:

 

- Batteri forran 300A

- Batteri bak 300 A

- Mellom monoblokk 250A x2

 

Vet at alle kabler er kobla riktig, sjekka godt med manualen.

Ellers fungerer det fint, men "litt" kjedeig at jeg nesten ikke har bass.

 

Røyk også litt baki der i dag så og lukta jeg...

 

Har dere noen forslag?

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst begge er jorda samme plass kan det være att den kraftigeste forsterkeren ikke får bra nok jord.

Ville prøvd lagt opp en midlertidig kabel som du evnt bare holder inntil jord en anna plass for å se om det funker da. :)

 

Men visst det røyk å så går i protect er det nok evnt verre.

Sett att ikke noen av "trådene" i høytaler kabler fra + til - ikke ligger innpå hverander?

Att ikke en ledning har spretti av på sub å ligger til gods på sub?

Att du ikke har kortslutta en sub?

Har vært borti att en sub har ryki uten noe fornuftig grunn, da blir det kortslutning inni. å forsterker vil gå i protect

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kobla av subbene, men fortsatt protect. Dette skedde når jeg spilte lavt og nesten uten bass så rart det skulle skje når strømtrekke var så lavt.

 

Det er koblet slil på jord:

 

2x 50kvadrat fra forsterker tilo batteri.

50 kvadrat fra batteri til jord.

 

Har snakka med forhandler og alt var som det skulle med måten jeg hadde kobla det på, jeg skulle sende den inn og han skulle sende den til rep.

 

Men om noen vet hva som har skjedd hadde det vært greit så det ikke skjer igjen.

Forsterkeren går i protect med en gang jeg skrur på anlegget nå uansett.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte ca 30 mil i dag, kjørte den ganske hard og fjuskinga var nesten helt borte på turen hjem igjen :)

Abs lampa slutter å lyse når jeg starter å kjøre også, skjønner ikke stort nå hehe.

 

Ganske fornøyd, å passere 200 ser ikke ut til å være noe problem.. :P

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår