Gå til innhold

Min omega b 2,5 v6 liten prosjekttråd

Ranger emnet


Terjeo

Anbefalte innlegg

da har jeg fått meg noe fint Haynes boka til omega'en!

Begynner snart å trekke kabler gjennom bilen nå og lyddempe den.

 

Fikk også fiksa så tåkelyset på venstre side lyser igjen, var bare pæra, men alt hjelper jo :)

 

Møtte også en annen omega 2,5 v6 mens jeg hold på og vi slo av en liten prat hehe.

 

Skal sies at jeg har en JÆVELIG dårlig plass å skru på, grus underlag og ikke noe strøm + langt fra huset så bagasjerommet har blitt verktøy skap. Vurderer å ta meg en liten "ferie" når den er tilbake fra eu for å få et skikkelig sted å skru på den.

 

Har forresten planer om å kjøpe enda en omega b 2,5 v6, akkurat eu godkjent.

Denne blir i såfall shinet opp så solgt, eller bare brukt som vinterbil som man kan herje litt med uten å være for redd hehe.

 

Ellers så er jeg misunnelig på de med 2 literen når det gjelder de hælvettes pluggene!! De på høyre side var greie nok, men venstre, ogsa aircond i tilleg...

 

Vist du synes pluggene var ille, prøv og skift pluggledningene :rolleyes:

Omega MV6

Rekord 2000 Berlina

Ascona c cc 1,6

Rekord 2.2i CD solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pluggledningene mine har det fint de hehe, men vurderer å bytte strømkablene i motorrommet, blir nok et hælvette.

 

Har uansett fått handla litt kos i dag også, bilen begynner å bli dyr!!

 

Luftfilter og hvite blinkers blandt annet :D kom på 3000 så en del småting også hehe

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte du 3000kr på filter og blinkers og hva da? jeg kjøpte viteblinkers til B2 listene på opel. kostet bare 39kr stykk med omc rabbaten

hilsen Sæthern ;)

 

Blinkersa kosta vel 80kr eller noe, luftfilter kit kosta 1400, også kjøpte jeg masse dritt (husker ikke hva engang)

Kjøpte aluminiums "matter" da kosta 700 hehe.

 

Fått lyddempta hele bagasje rommet i dag, blei bra! Bilder taes snart med orntlig kamera, har mobilbilder om noen vil se hehe.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De her planene med ikke å kjøpe felger/dekk for neste vår ser ut til at gikk til hæ*** hehehe

 

https://www.interdekk.no/categories/wheels.php?search=OP,OMEGA,001,18

 

Der er det noen hvertfall, blir 18" og mest sansynlig de øverste, må bare få noe cash først!

 

Hvilken dekkdim:

 

215/40R18

225/40R18

245/35R18

 

225/40 eller 245/35 frister mest.

 

??

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De her planene med ikke å kjøpe felger/dekk for neste vår ser ut til at gikk til hæ*** hehehe

 

https://www.interdekk.no/categories/wheels.php?search=OP,OMEGA,001,18

 

Der er det noen hvertfall, blir 18" og mest sansynlig de øverste, må bare få noe cash først!

 

Hvilken dekkdim:

 

215/40R18

225/40R18

245/35R18

 

225/40 eller 245/35 frister mest.

 

??

 

Jeg har egentlig bestemt meg for 225/40 siden LI (load Index) blir for liten hvis du skal ha 35! I alle fall hvis du ikke skal ha dekk som er veldig dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225 er egntlig en ukurant bredde, fordi den passer som regel ned i hjulsporene i veien. Da sporer det som f.. og slitasjen blir stor. Med bredere dekk "flyter" man oppå hjulsporene, og smalere motsatt da. Syns jeg iallefall

"Kjørd som et svin, og osa bænsin, og bilen slynga opp og ned.."

.: Opel Omega 2.0 16V

.: Opel Omega MV6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var på Eu kontroll i dag, noe feil blei det jo men ikke store greierne.

 

Parkbrems som det sto - tar ugjevnt bare å bytte wire.

Lys - småting, par pærer bare, og noe med høydejusteringa

 

Litt værre:

 

Høyre endeledd forran slitt.

Fremre bremseskiver slitt, men ikke så mye at det gav feil.

 

Så da blir det vel nesten ventilerte skiver forran etterhvert da...

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår