Gå til innhold

Min omega b 2,5 v6 liten prosjekttråd

Ranger emnet


Terjeo

Anbefalte innlegg

Heldige j... hehe.

 

Skal begynne på maskinist studie til høsten (maritim teknisk driftsledelse) for å bli førstemaskinist, gleder meg hehe.

 

jeg skal gå skule til høsten... bah

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Kom hjem fra Kroatia i går, etter en 2 ukers lang tur. I dag har jeg stått i garasjen og skrudd...

 

Virker ikke som stikket på x25xe hjernen, og y32se hjernen er det samme, og derfor kan vel heller ikke ledningsnettet brukes, noen som kan bekrefte dette? Kunne sjekka selv, men har ikke fått ECU enda

 

Begynte i hvertfall på å bytte toppdekselpakningene på nye motoren, kom helt til monteringa da jeg fikk feil pakninger på opel..

 

Bytta også det elektriske gasspjeldet til mekanisk, så at det ikke går er i hvertfall bare tull noe som noen har antydet at ikke er mulig.

 

Jeg kan bekrefte at registersett til x25xe og x30xe IKKE passer på Y32SE

 

IMG_0007.jpg

 

IMG_0006.jpg

 

IMG_0008.jpg

 

har også denne her liggende:

 

IMG_0017.jpg

 

IMG_0010.jpg

 

Ekte irmscher vinge, men skal muligens selge så ta kontakt om noen er interesserte :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å skrudde litt i går også.

 

I og med at det er elektronisk gass på 3,2, og jeg bytta til Mekanisk gass, kommer jeg til å bruke innsug fra 3,0 literen. Kommer derfor til å bruke 3,0 hjerne eller omprogramert 2,5 hjerne, fordi den vil tulle siden den har styring for elektronisk gass.

på Y32SE sitter det coilmodul, en til hver plugg mens 2,5/3,0 har coilpakke, derfor skal jeg også flytte over dette for å få tenning med 3,0 hjerne.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på med noen få bilder av hvordan den ser ut innvendig for øyeblikket, har ikke fått montert elvinduene enda og derfor er ikke de nye skinn dørtrekka montert heller. Mulig jeg tar det i morra eller mandag.

 

Anlegget er endelig litt mer skjult.

 

IMG_0019.jpg

 

Trenger Irmscher ratt:

 

IMG_0020.jpg

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skjer saker og ting her.. Jobber 10-12 timer om dagen på bilen, så blir egentlig bare det, soving og spising men her kommer i hvertfall en liten update.

 

 

Motoren har gått ut:

 

140720101148.jpg

 

140720101149.jpg

 

140720101150.jpg

 

 

Nye motoren er tilogmed på plass!

 

270720101155.jpg

 

Var på første luftetur for 2 dager siden. Starta på første forsøk. Kobla opp en del ledninger og vakumslanger, men en mangla.

 

I går, fikk jeg på plass den jeg ikke fant ut hvor skulle og lufta igjen.

 

I dag har vi kjørt diagnose for å lese feilkoder. Det resulterte i at alt er som det skal. Den tenner bare på 4 sylindre foreløpig, men det er mest sansynlig bare to pluggledninger som er bytta om.

 

Her kommer vi til problemene:

 

Under diagnose rusa vi opp til 6500rpm så kom det en hælvettes klakkelyd. Første tanken var jo selvfølgelig råde.

Starteren har drive å kødda og hoppa over tenner/skrapa og laga rare lyder. Derfor ble det av med starter, og bytte den med en annen. Resultat: Samme, skraper/hopper over tenner fortsatt.

 

Forresten, det er et hælvette og bytte starter på v6! Må av med motorfeste og festebraketten til motorfeste på blokka. Tok noen timer, men da er i hvertfall starteren friskmeldt.

 

Lyden kommer fra baksiden av motoren, så nå er girkasse på vei ut for å sjekke svinghjul som forhåpentligvis sitter løst/skeivt! Skrudde ikke til med moment, så er relativt sikker på at problemet ligger det, håper å finne ut av det i morra :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
den ''klakkelyden'' er nesten garantert olje nedi pluggene, bytt toppdekselpakninger du :)

 

 

er ikke noe klakkelyd, hvis det var innlegget over du refererte til, var et svinghjul, med feil stykker i mellom, og er fikset for lenge siden.

Er nesten helt nye toppdekselpakninger også :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår