Gå til innhold

Problemer med forsterker og sub..

Ranger emnet


haugeland

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en melding fra en kamerat som trengte hjelp til bilstereoen.

Jeg koblet i cd-spilleren på vanlig måte (iso-kontakter, signalkabler, remote osv).

Så kommer porblemet: Ingen lyd.

Hver gang jeg skifter sang på cd-spilleren så kommer det ett dunk i subben, det er det enste. Har prøvd å skifte jordingspunkt, prøvd å bytte signalkabler, remotekabel og en ny cd-spiller uten hell. Multimeteret viser en spenning på 12,36V når jeg måler mellom + og - på forsterkeren som er av type BOSS.

 

Har forsterkeren tatt kvelden?

Kontakt mellom + og jord?

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du/dere/han har prøvd å bytte Remote-kabel også(!) må jeg nesten spørre om forsterkeren i det hele tatt står på?

 

Prøvd HighLevel-inngangen på forsterkeren isteden, med høyttalerkablene fra spiller? (Om forsterkeren har HighLevel-inngang da...)

 

Hei

 

Kan aldri tro at forsterkeren ikke er på. Det var ikke noe lys som indikerte dette. Det kan vel heller ikke komme ett dunk fra subben uten at forsterkeren er på?

 

Kom på at jeg hadde frakoblet signalkablene, men remoten var ennå tilkoblet. Da kom det også ett dunk hver gang jeg skiftet sang.

 

Tror ikke det er HighLevel innganger på forsterkeren. Har heller aldri vært borti dette :)

 

rare greier :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble en mp3 spiller rett inn på inngangen til forsterkeren så finner du fort ut om den virker eller ikke.

Kan virke som om endten RCA-kabelen fra spilleren til forsterkeren er defekt, eller så er rca-utgangen på spilleren(e) ikke aktivert.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En kompis hadde det samme problemet en gang.. han forsto ikke en dritt. (det er ikke rart, han er jo TOTALT langt inni granskogen når det gjelder bil=P)

Så da vil jeg stille deg ett par spm:

 

1: Er det sikringer på forsterkeren/strømkabelen? (sjekk at de er OK hvis det er sikringer der)

 

2: Flytt jordingspunktet ditt.

 

3: Ta av strømmen på forsterkeren og koble på en liten ledningstubb på enden, og prøv deg fram om det er strøm i ledningen.

 

4: Prøv deg med en annen sub.

 

Håper det går..

 

Bare send PM hvis du lurer på noe :)

 

 

Mvh Ole

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering :)

 

Har nå byttet forsterker til type Infinity Reference 475A

Det som nå skjer er at forsterkeren veksler mellom protect og normal.

Har aldri vært borti dette før. Kan det være brudd på hovedkabelen som gjør at det blir kortslutting?

 

kompis av meg hadde akkurat samme problemet, da var det jordingspunket som var dårlig.. flytta litt på d å d funka fint etter :P

 

EDIT: du var visst før meg ja :P

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår