Gå til innhold

Det regner, bilen starter ikke da!

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

hei! kjøpte en honda accord 90modell på fredag, igår og idag startet den ikke.. begge dager regnet det! var på langtur idag med 0 feil og slikt. kommer hjem å plutselig starter den ikke?

 

noen som kan noen tips og triks?

 

har veldig stor tro på at det kommer bensin da det lukter veldig mye bensin etter litt filing, men gnist er jeg i tvil. har ikke fått sjekket det siden jeg ikke har 19" kopp!

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være fordeleren da? eller pluggledningene, siden den ikke starter når det er vått ute

 

jo ja, men panseret er jo stengt og da. pluss at coil og fordeler er alt-i-en boks liksom om du skjønner! ;) coilen ligger inni fordeler.

 

men pluggledningene, kan det være de da? ville nå gjerne tro at den ville fuske noe jævlig istede da..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo den ville nok ha fusket noe jævlig, eneste jeg vet er at når man vasker golf 3 og polo 6n uten å ta motorvask kan de være vriene å få start på. kommer av det er mye fukt. men som du sier er det ikke samme systemet i hondaen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo den ville nok ha fusket noe jævlig, eneste jeg vet er at når man vasker golf 3 og polo 6n uten å ta motorvask kan de være vriene å få start på. kommer av det er mye fukt. men som du sier er det ikke samme systemet i hondaen.

 

mhm.. fant ut ista og at pluggledningene er helt nye..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være noe kondens i bensintanken da? du kan jo prøve å fyren med start gass! bare ikke gjør det til en vane for da bilr den avhengi hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. men er tydligvis noe som skjer når det er mye fukt. du kan starte den å ta en vannspruteflaske å sprute litt rundt i motor rommet å høre etter om den fusker. å så eventulet stoppe den spyle motoren å se om den starter igjen da.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. men er tydligvis noe som skjer når det er mye fukt. du kan starte den å ta en vannspruteflaske å sprute litt rundt i motor rommet å høre etter om den fusker. å så eventulet stoppe den spyle motoren å se om den starter igjen da.

 

hmm, det tenkte jeg ikke på! må vente til i morgen da.. når det har sluttet å regne! :P

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har veldig stor tro på at det kommer bensin da det lukter veldig mye bensin etter litt filing, men gnist er jeg i tvil. har ikke fått sjekket det siden jeg ikke har 19" kopp!

 

Dra av en pluggledning og hold den mot karosseri/motor, skal være minimum 1cm lang blå gnist.

 

Glem kondens i tanken og all mulig anen bil-voodoo. Tipper det er en eller anen sensor/kontakt som blir påvirket av temperaturen/fuktigheten... Så hør på Honda-forumet her, eller få noen som kan den motoren til å ta en titt.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo den ville nok ha fusket noe jævlig, eneste jeg vet er at når man vasker golf 3 og polo 6n uten å ta motorvask kan de være vriene å få start på. kommer av det er mye fukt. men som du sier er det ikke samme systemet i hondaen.

 

Bilen blir vrien å starte fordi vann leder strøm fra pluggledningene og i toppen, i stedet for til tennpluggen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ett verksted med den i dag. fikk de til å ta en titt! de sa at de hadde byttet en dings inni fordeleren mange ganger på honda siden de var plaget med disse.. synd at de var jævlig dyre! 2-3000kr trodde han. så venter bare på regnet igjen nå så skal jeg prøve! ;) har ikke byttet delen enda da.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår