Gå til innhold

hva slags kommentarer har dere fått hos onkel blå?

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Har noen artige historier fra da de ble stoppa av politiet så skriv i vei! Har heldigvis aldri blitt stoppa selv da men...

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble stoppa engang jeg.. Politimannen lurte på om jeg hadde rulla bilen min selv (rullemalt altså).. Svarte ja, og fikk "dæven, det var stygt" tilbake.. :p Ellers grei purk da.. Mente forresten at jeg burde kappe fjærene mine enda mer.. Hadde i den tiden halvert orginalfjærene.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa en gang, da jeg i full fart måtte ned til byen for å rekke en skoletime klokken 14:00, og jeg dro hjemmefra klokken 13:50, der det kan nevnes at læreren er nokså nazi med å komme presis.

 

Jeg kjørte nedover i 70 i 50-sona, men akkurat rundt en sving visste jeg det pleide det å være fartskontroll, og jeg slakka litt ned på gassen, noe som viste seg å være SVÆRT lurt, da det var kontroll akkurat da. Jeg ble vinka inn, og ble spurt om hvor jeg skulle, og deretter måtte jeg blåse en alkokontroll (klokken 13:55 på en torsdag, go figure..) Jeg sa til politidama at jeg hadde dårlig tid og måtte rekke en time, og ba dem gjøre seg fort ferdig. Etter jeg blaste bare bare smilte politidama g sa, "ja, du skal rekke en time, ja - du får fortsette, men ikke kjør for fort!" Så fortsatte jeg nedover, og så snart jeg var ute av politiets syn, gassa jeg opp igjen :D

 

Det kan nevnes at jeg rakk timen og ungikk da en eventuell lynsjing. :)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe satt på med en kompiss engang som har lada niva, ble vi stoppa i kontroll.. spurte han om førekort. Kammerat gir han sådan førekort og spørr om han vill ha vognkort og "neh, hvem vill stjele en slik bil som det her da?" haha.. fan ma sant :)

 

ellers selv har jeg ikke fått noen spesielle.. bare 1, når jeg var i tønsberg. Kjørte inn en enveiskjørt gate feil vei, møtte politi midt i og ble vinka inn te sia "jaha så du ikke skiltet?" Nei er ifra porsgrunn er jo skilt overalt her jo, sa jeg. "aha.. porsgrunn.. jaja pass bedre på heretter" :D

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stoppa en gang når jeg og kjørte i en rundkjøring i 20-30 min. Dette var under streetmeet, litt nord for Evje på Grendli for de som vet hvor det er. Mildt sagt hadde jeg revet opp et par steiner av rundkjøringa og det var steiner fra midten som lå spredt i rundkjøringa. Som sagt kjørte jeg i og så så jeg en mistenkelig bil viste seg å være politibilen. Når blålysene var å se var det ganske opplagt at det var meg som skulle stoppes. Jeg kjørte ut av rundkjøringa og inn i en busslomme og så stoppa politiet, gikk ut av døra og jeg tok ned vinduet. "Prøve dykkar å sjå hvor mange rondar dykkar klarer i rondkjøringa?". Ja, svarte jeg. Hvor mange klarte dykkar? Spør han. Så svarte jeg sånn ca 230 før dere stoppa oss. Så spør han etter førerkort og vognkort og alt med det er greit. Så spør jeg om jeg kan teste alkomåleren, men nei, ikke nei det får jeg ikke lov til. Så spør jeg om noen har ringt inn. Neida, ingen har ringt. Rett etterpå kjører de litt opp, snur og kjører tilbake til Evje. :P

 

BTW: eneste gang jeg har blitt stoppa :D

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vinter så var jeg førstemann på motorveien i fra skedsmokorset - kløfta etter 20 cm snø. og hadde lekt stortsett oppover helemotorveien, stoppet på kløfta og spiste en burger, jeg tenkte jo ikke på at sporene stoppet bak bilen min...

 

etter 10 minutter rullet det inn en Subaru forrester ( sivil og med DL skilter )

 

ut ramlet det to "mildtsagt" deilige politidamer, som lurte på om jeg hadde problemer med rettningsstabiliteten på bilen min.

 

Jeg svarte at jeg hadde testet styreutslaget.

 

De svarte med: jaja, vi har ikke sett noe, men de gutta i uniformert politibil lurer nok litt mer en oss, de er her om 10 min, god tur hjem ;)

 

Ellers har jeg:

 

bøter.

98.8 i 80 sona ( video med masse bremselys )

60 i 50 sona ( laser )

to bøter for og ikke ha gyldig dekkmønster bak

 

Tilsnakk for skrensing på industri område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg fått... Ja detta gikk fort...Travelt du a??

 

Kompisen min ble stoppa på scooter mens han skrev sms i fart xD da begynte politi og le om jeg husker rett og ga han en sjanse til og sa han var idiot

 

 

120 i 70 sonen advarsel + bot på 5000

1 gang for senking uten papirer

sist 18 desember for 84 km i 50 sone på is vei med dårlig dekk og såklart prøvetid :D

 

Og hjalp ikke mye at det var barnehage og skolevei heller :P

 

Så fikk 5 måneder og 7000 i bot :P og mista lappen ;P ny oppkjøring rundt hjørnet :P

 

men da spurte han meg om jeg hadde penger på meg for jeg måtte mest sansynelig ta bussen hjem :P

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppa sikkert 15 - 20 ganger av onkel blå

En gang var det med Gamle sliteren av en Suzuki Sj i oppoverbakke. Det var 50 sone der og jeg hadde akkurat fått pressa bilen opp i 40. Da kommer politiet imot og blinker som F med lysa. Jeg stopper, og de stopper vedsiden av. Første poltikaren sier er "Du har ikke hatt lappen lenge?" Jeg svarer med, jo ca 5 år. Og så begynner han med hvor uforsvarlig fort jeg kjørte oppover den veien og at jeg kunne miste lappen på det.

 

Sj'n var så stiv at det sikkert så ut som den hoppa og dro fremover, men tro meg det var ikke tilfellet. Værste rasshøl politikaren jeg har møtt!

 

En annen gang med smart roadster hadde jeg vært ute å kjørt en kveld. Politiet stoppa meg utenfor en fest hvor jeg skulle sette av en kompis. De ber meg blåse og jeg blåser gult. Jeg blir kjeftet på og kan bare regne med å få straff for dette. Jeg hadde selvfølgelig ikke drukket noe som helst.

 

Får bedt om å blåse en gang til og da går det greit! Hva er det med politiets alkometer!?

 

 

Annen gang med BMW Z4 på parkeringsplass (Vinter, snø) Polti kommer inn på plassen (Hvor vi gjør hva vi gjør med bakhjulstrekk) Kule poltikar og dame sier at det er viktig å lære seg bilen og lurte på om Z4 hadde antispinnknapp så man kunne prøve både med og uten :)

 

Tryvann, kommer opp med e36 320 for å sladde (Vinter) Der oppe møter vi onkelblå med 4x4 og ispigg (Nesten) De sier at vi får ta det forsiktig siden vi verken har 4x4 eller ispigg. De kjører som svin rundt på plassen (Flink til å kjøre han karen!)

 

Også blitt dopsjekka 2-3 ganger når jeg er ute å kjører sent. (Nei jeg skaffer ikke noe dop)

 

Generelt meget fornøyd med politiet, selvom noen har Sars..

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår