smeden Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 hei eg kjørte fra bergen og til trondheim og trondheim og te ålesund og te bergen igjen på tur. men en ting som kom igjen var at i lange bratte bakker som eg bremsett på girene. så når eg kom på flaten igjen og skal stoppe og trykke inn clutsjen. foreks ved et lys kryss så dauern:confused: men når eg skal starte bilen igjen så ligger turtall på ca 1100-1200rpm men viss eg stopper og starter motoren engang till så ligger den jevnt på 800-900rpm.. kan det være at gass vaiern e slakke eller noe?? bilene e en audi 100 2.3E 1991 mod noen som har noen ideer sorry for mangel med punktum og komma men kan ikkje bruke det har dysleksi håper dere forstår ka eg skriv:helpme: håper noen kan hjelpe meg.. Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 kan ikke være litt slitasje i toppen, eventuelt litt dårlige dyser, som lekker inn i forbrenningsrommet og "drukner" den da? Eventuelt (i tillegg?) til at du på lavt turtall over tid ikke har nok ladespenning/dårlig batteri som gjør at det med lengre bruk uten turtall dør ut. Sjekk med voltmeter fra dynamo, mellom dynamo og på batteriet. Siden du skriver den bare trenger en ny oppstart så kommer den seg fint, så ville du vel da brenne opp dette. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 motoren bruker olje men veit ikkje om dysene er dårlig er det dyrt og skjekke opp dette omså?? batterie eller dynamoen er relativt ganske ny 6 måna gammel tror eg:) Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Heller til den dyseteorien jeg. Er vel K(E)-Jetronic på denne? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Heller til den dyseteorien jeg. Er vel K(E)-Jetronic på denne? mener på det! Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 men kan det være at gass vaijern e slakk og at den e for treg at den dauer av den grunn?? Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 nei, bilen din skal jo klare å holde tomgangen av seg selv uten gasspedalpådrag. Er KE3-Jetronic på 2.3E motoren ja. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 nei, bilen din skal jo klare å holde tomgangen av seg selv uten gasspedalpådrag. Er KE3-Jetronic på 2.3E motoren ja. er det noen måte jeg kan feilsøke selv da?? ka som kan være gale bensin filter eller noe`? Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Har lignende problem selv. Ofte når jeg trykker inn clutchen for å renne rolig mot kryss o.l., så stopper motoren. En kjapp og kort vri på nøkkelen, og den sviver igjen. Samme skjer også når jeg åpner den luka du fyller olje oppi. Motoren dauer, eller dauer nesten når jeg åpner der.. skal det skje, eller er det feil? Og som smeden sa, er dette noe som kan feilsøkes selv, eller må det på verksted og sjekkes? :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 hmm.... hvis jeg ikke er HELT på jordet, så tror jeg faktisk veivhuset er i forbindelse med innsuget. Så når du åpner lokket for oljefyllinga, så blir vacuumet for lite, og motor dør ut. Ellers tipper jeg dårlig kontakt, eller sliten tomgangsventil. Sjekk også utette forbindelser i vacuumslanger. Hvordan ser innsugslangen ut? Denne lager mye krøll hvis det er hull i den. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Har lignende problem selv.Ofte når jeg trykker inn clutchen for å renne rolig mot kryss o.l., så stopper motoren. En kjapp og kort vri på nøkkelen, og den sviver igjen. Samme skjer også når jeg åpner den luka du fyller olje oppi. Motoren dauer, eller dauer nesten når jeg åpner der.. skal det skje, eller er det feil? Og som smeden sa, er dette noe som kan feilsøkes selv, eller må det på verksted og sjekkes? :\ okay sånn er ikkje minn motor.. men når du åpner olje fyllings lokke suger motoren til seg lokke da eller føles det på en måte at den skyve det ut?? hvis den føles sånn så er topp pakknigen nesten på vei te og ryke har eg hørt kan være den tomgangsventilen det er snakk om ja eller slangen menner ellsrs hakke eg funne ut noe mer Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janickbananick Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Jeg hadde samme problem på min, jeg bytta tomgansventilen og den funka fint som faen igjen =) Siter - Mitsubishi Galant 2.0 Glx 99' stv x Audi 100 2.3E 93' sedan (solgt) x Toyota Corolla 1.6 16v AE92 87'(solgt) x Volvo 850 Gl stv 94'(solgt) x Mazda 323 1.5 lx 85'(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.