Gå til innhold

Åpent luftfilter som ikke tar livet av Luftmassemåleren.

Ranger emnet


AUGU

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

Brukte før ett åpent luftfilter av ukjent merke, ja 2 uker med det på bilen så begynte bilen å fuske på tomgang å fullgass.

Fikk konstantert at Luftmassemåleren min var gåen, har bestilt ny nå.

Men gidder ikke å montere den før jeg finner ett luft filter som jeg vet ikke tar livet av denne.

Har søkt å lest gjennom mange tråder om dette, men tydeligvis mye uenigheter anngående dette tema.

 

Så hva annbefaler folket? hvilket filter skal jeg gå for?

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas S og dere andre- har dere luft massemåler eller luft mengdemåler?

Har selv opplevd på mange biler at luft massemåleren tar lettere kveld, enn en slik luft mengdemåler med den omtalte strengen inni.

Har renset flere luftmassemåler som var dårlig, og de ble så god som ny i noen måneder før den begynte å fuske igjen.

Og alle ble dårlig av å kjøre noen dager/uker med åpene filter av forskjellige fabrikat.

 

 

 

Mondeo - Skulle selfølgelig brukt orginal filtret, men kompressoren blir å ta halve plassen til den orginale luftfilter boksen. Så det er nokk ikke mulig

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas S og dere andre- har dere luft massemåler eller luft mengdemåler?

Har selv opplevd på mange biler at luft massemåleren tar lettere kveld, enn en slik luft mengdemåler med den omtalte strengen inni.

Har renset flere luftmassemåler som var dårlig, og de ble så god som ny i noen måneder før den begynte å fuske igjen.

Og alle ble dårlig av å kjøre noen dager/uker med åpene filter av forskjellige fabrikat.

 

Husket du å la filteret faktisk tørke _lenge nok_ etter på da, eller slengte du det oljedryppende filteret rett inn i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filtrene som ble vasket ble så vidt sprayet med olje, deretter hang de til tørk i 1 døgn i ca 20 grader.

Kan godt hende det ble gjort feil, men ser på nette hele tiden folk som klager over at åpene filter tar livet av luftmassemåleren.

Men jeg må vel bare prøve meg frem, fikk trossalt tak i ny luftmassemåler i utlandet til 550,- med frakt.

Direkte billig i forhold til de 3900,- de skal ha for det i Norge. Så da får jeg bare kjøpe en ny en, visst den jeg får i neste uke også tar kveld.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner sterkt med at det blir mere lyd, det blir hvertfall det på de aller fleste typer motorer.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde meg en prat med ts racing om dette filter+luftmengdemåler.

 

Synes han nevnte det at på vag skulle det være UTEN olje på filteret. Han selger vel slike så det er vel bare å spørre han om hva som er mest riktig så får du et svar fra en som kanskje har litt mer erfaring:)

 

 

ja hvordan ville det bli me filter på tdi v6?

hører for meg rare gulpelyder å styr å stell:p

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår