Colli Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Yes... Har den siste tiden vært veldig plaget av en enorm sky av blårøyk bak etter å ha bremset på gir. Det virker som det samler seg opp et oljelager i innsuget som venter på å bli forbrent når jeg bremser på gir = masse vakum. Trodde dette kom fra veivhusfilter (den sorte boksen som sitter på venstre side av blokken). Den byttet jeg i dag, men like mye røyk... Skal prøve å kjøre en motorrens på motoren. Det er en b230fk, som kun er gått 100 000. Hva tror dere? Ventiltetninger, stempelringer??? Hva faen liksom... Var på cruisetur med en hel kolonne og jeg ble mobbet i hjel + folk klaget! :P Noen som vet eller tror de vet hva det er, så spytt ut. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Mobb tilbake, spesielt til de som har olje på panseret :D Kan være stempelringene dine som ikke henger helt med.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 sjekket turboen din? kan være der det lekker. ellers så har jeg mer tru på ventiltettninger en stempelringer. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Turboen ja... Burde ikke det ryke på tomgang og ved pådrag da? Har turboen vakum også da? Er det ikke bare vakum i innsuget?? Turboen var fin og fast når jeg monterte den i hvert fall. Får høre med litt andre hva de sier, må jeg av med toppen blir det ny kam og porting mens vi er i gang! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Trenger ikke av med toppen for å bytte tetninger! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 kan hende at olja "samler" seg i turboen når du ikke har trykk, åsså spyttes det ut, mens når du gir på forbrennes olja hele tiden.. men da ville d mest blitt akkurat når du gir gass etter brems da! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Det er sånn det er faktisk. Røyker litt hele veien, og når jeg trykker litt på gassen så KABOOM! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Sjekk om det er olje i cooleren!! Har vært borti det samme og da var cooleren full av kondens/oljedamp som kom fra veivhusventilasjonen som var tilkoblet før turboen, den var forøvrig også ganske tett som gjør at det blir trykk i motoren som deretter gjør at motoren ikke "puster". enden på visa er at motoren bruker litt olje.... Jækli bra forklart.... kiddie Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Nå har jeg byttet den jævla sorte boksen da, med en ny fra Volvo... Skal se om det er noe olje i slangene og rørene jeg. Tviler litt på det egentlig! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Ta av cooler'n og snu den på hodet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Tydelig tegn på gåene ventiltettinger. De kan byttes uten å demontere toppen. En sliten turbo derimot vil ryke blått først og fremst under pådrag. Siter -98 Nissan 200sx Racing s14a -87 Volvo 240 GL, vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 ;2229064']Tydelig tegn på gåene ventiltettinger. De kan byttes uten å demontere toppen. En sliten turbo derimot vil ryke blått først og fremst under pådrag. hm, men denne motoren skulel angivelig ikke ha gått noen særlige med km. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 slitene stempelringer, evt slitekant i motor - så olje går igjennom eksos Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 slitene stempelringer, evt slitekant i motor - så olje går igjennom eksos men det bør vel ikke forekomme på en motor som har rullet bare litt over 100k km? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Er det noe alvorlig galt med motoren, så blir jeg dritsur og trimmer helvete ut av møkken eller selger hele shiten. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.