Gå til innhold

Blårøyk ved vakum/bremsing på gir

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Er det noe alvorlig galt med motoren, så blir jeg dritsur og trimmer helvete ut av møkken eller selger hele shiten.

 

tviler på det kan være sånne ting når motoren er "nesten ny".

dvs. det er jo volvomotor da :P de skal jo lett rulle 300k+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det bør vel ikke forekomme på en motor som har rullet bare litt over 100k km?

 

njaa, en motor som har gått 100k km kan både være i bedre og dårligere stand en, en annen som har rullet 100k km...

 

varierer veldig på hvordan stand dem er i, uansett km..

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaa, en motor som har gått 100k km kan både være i bedre og dårligere stand en, en annen som har rullet 100k km...

 

varierer veldig på hvordan stand dem er i, uansett km..

 

tja, det er vel sant.. men ser feks på 245en min sant.. rullet 300k km og den drar egentlig fint fremdeles, bruker null olje og går helt jevnt og fint på tomgng.. ingen problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, men denne motoren skulel angivelig ikke ha gått noen særlige med km.

 

På en Peugeot jeg hadde bytta jeg vel ventiltettinger en gang i året, eller ca hver 20000 km. Nå er vel ikke akkurat den motoren kjent for å holde veldig lenge, men det at ventiltettingene tar kvelden etter 100k km på en B230 har jeg ikke noen problemer med å se for meg. Symptomene stemmer bra med beskrivelsen til Colli. Slitasje på sylinderveggene etter 100k km har jeg derimot mindre tro på på en original motor, med mindre klaringene mellom stempel og sylinder er veldig store, typisk som på motorer med smidd innmat.

 

Det er uansett verken spesielt vanskelig for et verksted eller kostbart for kunden å bytte ventiltettinger. Er du litt fingernem og har rett verktøy skal det visstnok være en grei jobb å gjøre selv også.

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår