Gå til innhold

Blårøyk ved vakum/bremsing på gir

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Yes...

 

Har den siste tiden vært veldig plaget av en enorm sky av blårøyk bak etter å ha bremset på gir. Det virker som det samler seg opp et oljelager i innsuget som venter på å bli forbrent når jeg bremser på gir = masse vakum. Trodde dette kom fra veivhusfilter (den sorte boksen som sitter på venstre side av blokken).

 

Den byttet jeg i dag, men like mye røyk... Skal prøve å kjøre en motorrens på motoren. Det er en b230fk, som kun er gått 100 000. Hva tror dere? Ventiltetninger, stempelringer??? Hva faen liksom...

 

Var på cruisetur med en hel kolonne og jeg ble mobbet i hjel + folk klaget! :P Noen som vet eller tror de vet hva det er, så spytt ut.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen ja... Burde ikke det ryke på tomgang og ved pådrag da? Har turboen vakum også da? Er det ikke bare vakum i innsuget?? Turboen var fin og fast når jeg monterte den i hvert fall. Får høre med litt andre hva de sier, må jeg av med toppen blir det ny kam og porting mens vi er i gang! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende at olja "samler" seg i turboen når du ikke har trykk, åsså spyttes det ut, mens når du gir på forbrennes olja hele tiden..

men da ville d mest blitt akkurat når du gir gass etter brems da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er olje i cooleren!!

Har vært borti det samme og da var cooleren full av kondens/oljedamp som kom fra veivhusventilasjonen som var tilkoblet før turboen, den var forøvrig også ganske tett som gjør at det blir trykk i motoren som deretter gjør at motoren ikke "puster". enden på visa er at motoren bruker litt olje....

 

Jækli bra forklart.... kiddie

Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil

Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt

BMW X3 2.0D 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;2229064']Tydelig tegn på gåene ventiltettinger. De kan byttes uten å demontere toppen.

 

En sliten turbo derimot vil ryke blått først og fremst under pådrag.

 

hm, men denne motoren skulel angivelig ikke ha gått noen særlige med km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår