turbokano Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 hei har et problem med mitt anlegg. når jeg skrur opp litt på anlegget så skrur forsterkeren seg i protection mode,men funker hvis jeg skrur ned volumet igjen,noen som kan hjelpe meg her? har akkurat tatt å jorda ornkli så jeg vet det er i orden! som one? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Kansje lydkabelen som gnisser inni hverandre, sjekk på forsterken at det ikke er noen tråder eller stusser på høytaler kabelen som går inni hverandre (pluss mot svart) Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Høres ut som du har kortslutta en eller flere høyttalerutganger ja. Hadde samme opplevelse selv :\ Merka da at lyset i taket blinka selv på lavt volum! Godt protectionmode slo inn og redda skinnet på forsterkeren min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mainiac Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 hadde utgangene vært kortslutta, pluss til minus hadde du ikke fått lyd i det hele tatt.. tyder bare på at forsterker'n ikke er kraftig nok til å drive elementene.. Siter hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 ofte er det for lite strøm som er problemet Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 mål spenningen på forsterkeren da, se om den synker mye/hva den er Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 takk for tips. er ikke så store kabler lagt opp til dette anlegget,kan det vrett å slett være at kablingen er for lite dimensjonert?,skal ha i 35mm2 eller mere snart,skal ha inn en kicker kx1200. hadde en liten dritt sub å 2 hattehyllehøytalere på forsterker før,bytta til en anen forsterker+ en Kraftig sub,og nå funker det dårlig,for lite strøm? skal jeg prøve å legge større ledninger? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 pleier som oftes aldri å legge no mindre en 4G. da har man litt å gå på. legg opp ny ledning du Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Originally posted by turbokano takk for tips. er ikke så store kabler lagt opp til dette anlegget,kan det vrett å slett være at kablingen er for lite dimensjonert?,skal ha i 35mm2 eller mere snart,skal ha inn en kicker kx1200. hadde en liten dritt sub å 2 hattehyllehøytalere på forsterker før,bytta til en anen forsterker+ en Kraftig sub,og nå funker det dårlig,for lite strøm? skal jeg prøve å legge større ledninger? Legger du en tynn ledning, vil det bli relativt stort spenningsfall over de. Det spenningsfallet blir større og større jo mer effekt du skal trekke. Til slutt blir spenningsfallet så stort, at forsterkeren ikke får nok volt til å kunne fungere. I værste fall vil du kunne ta livet av forsterkeren... Derfor er tommelfingerregelen... Legg så stor powerkabel som det er mulig å legge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kindher Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 hadde samme problem med en forsterker som jeg lånte av en kompis, å d viste seg at han en gang hadde klart og kortslutta den, og det var nokk til at den hoppet over i protect mode når en begynte og bruke den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg