Gå til innhold

V70 00 - trøbbel med klima

Ranger emnet


Strato

Anbefalte innlegg

Og i denne varmen skjer det selvfølgelig :)

 

Etter et par minutter bare slutter kompressoren å slå inn. Noen ganger går det litt lenger. Kompressoren går og går for deretter å gi seg. Alltid vært litt ulyd i den og det er det fortsatt.

 

Hadde noe av samme problem ved justering under 20 grader i fjor men det ble borte etter trykktest hvor mengde væske ble sjekket og oljebytte ble gjort. Nå skjer det også på høyere innstillinger. Hva kan ha skjedd her? Dette lukter store summer. Volvo tar 6k+ bare for kompressoren tror jeg.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

 

Stakk innom Bilia og for bytte så snakker vi herping av feriebudsjettet. De skulle se på clutchen og det måtte være en lekkasje siden det går tomt. Derfor kompressoren går hele tiden fikk jeg beskjed om. Håper de gjør det da istedet for å foreslå bytte.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

 

Stakk innom Bilia og for bytte så snakker vi herping av feriebudsjettet. De skulle se på clutchen og det måtte være en lekkasje siden det går tomt. Derfor kompressoren går hele tiden fikk jeg beskjed om. Håper de gjør det da istedet for å foreslå bytte.

 

du kan shimse clutchen selv. rimelig enkel oppgave.

 

ang gass, så tar vianor fra 1250 for en ac-service for tiden. det er ikke så verst pris, men nå veit jeg ikke om gass osv. kommer i tillegg..

 

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=22&t=7898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ti tommeltotter. Tør ikke røre annet enn maks noen kabler til anlegg. Dumt men sant.

 

Var på Vianor i fjor og fylte på 265 gram. Prisen er pluss kjølemedium. Var bare 1,20 pr gram.

 

Lagret linken din så får jeg se hva jeg får til. Takk for hjelp :)

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo? 11 000kr?

 

Jeg tror du blir lurt. Siden kompressoren din kjøler en liten stund så tror jeg at du slipper unna med å bytte clutch. Denne kan du shimse eller kjøpe ny til 2600kr.

 

greit nok, det er med gass osv men de tapper jo av gassen som er der og fyller den på etterpå så det er svindel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 tusen var inkl. trykktest med sporingsstoff i nåværende anlegg + ny kompressor og påfylling inkl. alt arbeide. Hadde regnet med mer jeg da. hehe

 

Når det gjelder det at jeg muligens blir lurt kan jo det hende, men det var absolutt ikke bytte de hadde tenkt til å gjøre. Ulyden var ikke noe problem og ny kompressor var så dyr at de syntes jeg skulle fortsatt kjøre med den gamle. Men nå var den visst veldig ødelagt med god lekkasje. Det manglet en del akkurat som i fjor da den også stoppet.

 

Kompressoren går og går og går til det stopper.

 

Litt redd for brukte, men takk for linken. Litt usikker på hva man får. Jeg vet at BCB kunne skaffe noen til 4000 + mva, men da måtte den gamle ut først for å finne delenummeret og det måtte jo selvfølgelig fylles opp igjen. Ikke visste jeg hvor lekkasjen var heller.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår